TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH: 27/09/2010 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Azan, Iqamat, Jawapannya dan Doa Selepas Azan dan Iqamat |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 50% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN:1E/1F | TARIKH:27/09/2010 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Pembetulan dan Perbincangan |
AKTIVITI: -Guru memulangkan semula soalan dan jawapan kepada pelajar -Guru dan pelajar bersama-sama berbincang jawapan bagi soalan Ujian Topikal - Pelajar membuat pembetulan | TAJUK: Ujian Topikal |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan - Kertas Soalan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar, semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar menyiapkan pembetulan ujian topical. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 28/09/2010 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Beristinjak |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 40% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH: 28/09/2010 (SELASA) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Pembetulan dan Perbincangan |
AKTIVITI: -Guru memulangkan semula soalan dan jawapan kepada pelajar -Guru dan pelajar bersama-sama berbincang jawapan bagi soalan Ujian Topikal - Pelajar membuat pembetulan | TAJUK: Ujian Topikal |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan - Kertas Soalan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar menyiapkan pembetualan soalan ujian topical. | |
TINGKATAN:1F/1E | TARIKH: 29/09/2010 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Beristinjak |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 65% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 29/09/2010 (RABU) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Pembetulan dan Perbincangan |
AKTIVITI: -Guru memulangkan semula soalan dan jawapan kepada pelajar -Guru dan pelajar bersama-sama berbincang jawapan bagi soalan Ujian Topikal - Pelajar membuat pembetulan | TAJUK: Ujian Topikal |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan - Kertas Soalan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar menyiapkan pembetulan ujian topikal. | |
TINGKATAN: 1I/1J | TARIKH: 29/09/2010 (RABU) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Pembetulan dan Perbincangan |
AKTIVITI: -Guru memulangkan semula soalan dan jawapan kepada pelajar -Guru dan pelajar bersama-sama berbincang jawapan bagi soalan Ujian Topikal - Pelajar membuat pembetulan | TAJUK: Ujian Topikal |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan - Kertas Soalan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan agak baik. Pelajar menyiapkan pembetulan ujian topikal. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 30/09/2010 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Azan, Iqamat, Jawapannya dan Doa Selepas Azan dan Iqamat |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 90% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 1F/1E | TARIKH: 30/09/2010 (KHAMIS) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar membacakan | TAJUK: Sifat-sifat Allah |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan maksud ayat secara menyeluruh. ARAS 2: Menerangkan maksud ayat berasaskan ciri-ciri di atas. ARAS 3: Menghuraikan hikmah diadakan hisab terhadap segala tindak-tanduk manusia zahir dan batin. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar dapat membezakan antara kekuasaan yang ada pada Allah dan makhlukNya yang lain. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 30/09/2010 (KHAMIS) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan pengertian Muhajirin dan Ansar - Guru menerangkan tentang pengorbanan Muhajirin dan Ansar - Pelajar berbincang dan member sumbang saran tentang konsep perpaduan dan faktor perpecahan dalam Islam | TAJUK: Kepimpinan Rasulullah Di Madinah – Persaudaraan Antara Muhajirin dan Ansar |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Bersyukur dengan nikmat Allah Taala |
ARAS 1: Menyatakan pengertian muhajirin dan ansar dengan betul. ARAS 2: Menerangkan pengorbanan muhajirin dan ansar secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan faktor perpecahan dalam Islam secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar dapat membezakan antara Muhajirin dan Ansar serta menyebutkan pengorbanan mereka. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 01/10/2010 (JUMAAT) |
MASA:4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: - Wakil pelajar membacakan - Guru menerangkan tentang pengertian - Guru menerangkan tentang amalan berdakwah dalam kehidupan seharian - Guru menyatakan tentang sifat-sifat Rasulullah dalam berdakwah - Guru menjelaskan tentang konsep Tawakal secara ringkas | TAJUK: Mencontohi Dakwah Rasulullah |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan maksud ayat dengan betul. ARAS 2: Menerangkan sifat-sifat Rasulullah s.a.w. dalam berdakwah secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan kepentingan tawakal secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar dapat memberikan pengertian konsep Tawakal secara ringkas. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 01/10/2010 (JUMAAT) |
MASA: 5.10 – 6.20 | BAHAGIAN: Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar membacakan | TAJUK: Sifat-Sifat Allah
|
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Sentiasa patuh kepada perintah Allah dengan mengamalkan ucapan Astaghfirullah |
ARAS 1: Menyatakan maksud ayat secara menyeluruh. ARAS 2: Menerangkan maksud ayat berasaskan ciri-ciri di atas. ARAS 3: Menghuraikan hikmah diadakan hisab terhadap segala tindak-tanduk manusia zahir dan batin. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan agak lancar. Pelajar memahami bagaimana mengucapkan maghfirah sekiranya melakukan kesalahan. |
Wednesday 6 October 2010
Minggu Ketiga Puluh Sembilan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment