TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH: 05/07/2010 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Cara Mandi Wajib |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 65% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN:1E/1F | TARIKH:05/07/2010 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar menyebutkan rukun iman secara tertib -Guru menerangkan konsep rukun iman dan kepentingannya dalam kehidupan muslim -Guru menjelaskan kesan tidak percaya kepada rukun iman - Guru menjelaskan huraian rukun iman satu persatu kepada pelajar | TAJUK: Rukun Iman Teras Akidah Islam |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyebut rukun iman. ARAS 2: Menerangkan konsep rukun iman. ARAS 3: Menjelaskan hubungan antara rukun iman | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar, semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. Tajuk tidak sempat dihabiskan, tajuk akan disambung pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 06/07/2010 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Rukun Iman |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar, terdapat beberapa orang pelajar tidak hadir. | |
TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH:06/07/2010 (SELASA) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Pelajar memberikan pengertian tauhid mengikut kefahaman mereka - Guru menjelaskan maksud tauhid berserta pembahagiannya - Guru menerangkan maksud tauhid rububiah, tauhid uluhiyyah dan tauhid asma wa sifat. - Pelajar memberi pendapat tentang perbezaan antara tauhid rububiah dan tauhid uluhiyyah Guru menjelaskan tentang kesan tauhid kepada individu, masyarakat dan Negara. | TAJUK: Kesan Beriman kepada Allah |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan penegrtian tauhid dengan betul. ARAS 2: Menyenaraikan pembahagian tauhid dengan betul.. ARAS 3: Menerangkan kesan beriman dengan Tauhid Rububiyyah dan Tauhid Uluhiyyah secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1F/1E | TARIKH: 07/07/2010 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Rukun Iman |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 07/07/2010 (RABU) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Pelajar memberikan pengertian tauhid mengikut kefahaman mereka - Guru menjelaskan maksud tauhid berserta pembahagiannya - Guru menerangkan maksud tauhid rububiah, tauhid uluhiyyah dan tauhid asma wa sifat. - Pelajar memberi pendapat tentang perbezaan antara tauhid rububiah dan tauhid uluhiyyah Guru menjelaskan tentang kesan tauhid kepada individu, masyarakat dan Negara. | TAJUK: Kesan Beriman Kepada Allah |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Memelihara Akidah |
ARAS 1: Menyatakan penegrtian tauhid dengan betul. ARAS 2: Menyenaraikan pembahagian tauhid dengan betul.. ARAS 3: Menerangkan kesan beriman dengan Tauhid Rububiyyah dan Tauhid Uluhiyyah secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN: 1I/1J | TARIKH: 07/07/2010 (RABU) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar menyebutkan rukun iman secara tertib -Guru menerangkan konsep rukun iman dan kepentingannya dalam kehidupan muslim -Guru menjelaskan kesan tidak percaya kepada rukun iman - Guru menjelaskan huraian rukun iman satu persatu kepada pelajar | TAJUK: Rukun Iman Teras Akidah Islam |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyebut rukun iman. ARAS 2: Menerangkan konsep rukun iman. ARAS 3: Menjelaskan hubungan antara rukun iman | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan agak baik. Tajuk tidak dapat dihabiskan. Tajuk akan disambung pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 08/07/2010 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Cara Mandi Wajib |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN: 1F/1E | TARIKH: 08/07/2010 (KHAMIS) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar menyebutkan rukun iman secara tertib -Guru menerangkan konsep rukun iman dan kepentingannya dalam kehidupan muslim -Guru menjelaskan kesan tidak percaya kepada rukun iman - Guru menjelaskan huraian rukun iman satu persatu kepada pelajar | TAJUK: Rukun Iman Teras Akidah Islam |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyebut rukun iman. ARAS 2: Menerangkan konsep rukun iman. ARAS 3: Menjelaskan hubungan antara rukun iman | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Tajuk dapat dihabiskan. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 08/07/2010 (KHAMIS) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan tentang maksud mushaf -Pelajar memberikan pendapat tentang cara beradab ketika membaca Al-Quran -Guru menjelaskan tentang tujuan beradab terhadap Al-Quran -Guru menyatakan tentang perkara-perkara yang menyalahi adab terhadap mushaf Al-Quran - Guru menjelaskan tentang adab mencipta dan menjual seni khat | TAJUK: Memelihara Kesucian Mushaf |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Menjaga adab ketika membawa, membaca dan memegang mushaf Al-Quran |
ARAS 1: Menyatakan pengertian mushaf dengan betul. ARAS 2: Menerangkan adab-adab terhadap mashaf secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan adab membuat dan menjual seni khat secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 09/07/2010 (JUMAAT) |
MASA: 4.00 - 5.10 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan tentang maksud mushaf -Pelajar memberikan pendapat tentang cara beradab ketika membaca Al-Quran -Guru menjelaskan tentang tujuan beradab terhadap Al-Quran -Guru menyatakan tentang perkara-perkara yang menyalahi adab terhadap mushaf Al-Quran - Guru menjelaskan tentang adab mencipta dan menjual seni khat | TAJUK: Memelihara Kesucian Mushaf |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan pengertian mushaf dengan betul. ARAS 2: Menerangkan adab-adab terhadap mashaf secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan adab membuat dan menjual seni khat secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 09/07/2010 (JUMAAT) |
MASA: 5.10 – 6.20 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar menyebutkan rukun iman secara tertib -Guru menerangkan konsep rukun iman dan kepentingannya dalam kehidupan muslim -Guru menjelaskan kesan tidak percaya kepada rukun iman - Guru menjelaskan huraian rukun iman satu persatu kepada pelajar | TAJUK: Rukun Iman Teras Akidah Islam
|
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyebut rukun iman. ARAS 2: Menerangkan konsep rukun iman. ARAS 3: Menjelaskan hubungan antara rukun iman | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran kurang berjalan lancar kerana terdapat beberapa orang pelajar yang membuat bising dan mengganggu rakan lain. Guru memberi amaran kepada pelajar. |
Friday 9 July 2010
Minggu Kedua Puluh Tujuh
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment