TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH: 22/06/2010 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Cara Mandi Wajib |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 50% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN:1E/1F | TARIKH:22/06/2010 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Pengembalian Kertas Peperiksaan Penggal 1 |
AKTIVITI: -Guru mengembalikan kertas jawapan peperiksaan penggal pertama kepada pelajar -Guru dan pelajar berbincang jawapan bagi setiap soalan peperiksaan penggal pertama -Pelajar mambuat pembetulan bagi setiap kesalahan yang dibuat | TAJUK: |
BBM: - Kertas Soalan Peperiksaan - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: - Perbincangan berjalan dengan lancar, semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 23/06/2010 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Rukun Iman |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar, terdapat beberapa orang pelajar tidak hadir. | |
TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH:23/06/2010 (SELASA) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Pengembalian Kertas Peperiksaan Penggal 1 |
AKTIVITI: -Guru mengembalikan kertas jawapan peperiksaan penggal pertama kepada pelajar -Guru dan pelajar berbincang jawapan bagi setiap soalan peperiksaan penggal pertama -Pelajar mambuat pembetulan bagi setiap kesalahan yang dibuat | TAJUK: |
BBM: - Kertas Soalan Peperiksaan - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1F/1E | TARIKH: 24/06/2010 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Rukun Iman |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 90% orang pelajar yang telah memperdengarkan hafalan mereka kepada guru. | |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 24/06/2010 (RABU) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Pengembalian Kertas Peperiksaan Penggal 1 |
AKTIVITI: -Guru mengembalikan kertas jawapan peperiksaan penggal pertama kepada pelajar -Guru dan pelajar berbincang jawapan bagi setiap soalan peperiksaan penggal pertama -Pelajar mambuat pembetulan bagi setiap kesalahan yang dibuat | TAJUK: |
BBM: - Kertas Soalan Peperiksaan - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN: 1I/1J | TARIKH: 24/06/2010 (RABU) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Pengembalian Kertas Peperiksaan Penggal 1 |
AKTIVITI: -Guru mengembalikan kertas jawapan peperiksaan penggal pertama kepada pelajar -Guru dan pelajar berbincang jawapan bagi setiap soalan peperiksaan penggal pertama -Pelajar mambuat pembetulan bagi setiap kesalahan yang dibuat | TAJUK: |
BBM: - Kertas Soalan Peperikaan - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran kurang berjalan dengan lancar. Terdapat beberapa orang pelajar yang membuat bising dan mengganggu rakan lain. Guru memberi amaran kepada pelajar terbabit. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 25/06/2010 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Cara Mandi Wajib |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN: 1F/1E | TARIKH: 25/06/2010 (KHAMIS) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar menjelaskan apa yang mereka faham tentang keluarga -Pelajar meneyebutkan ahli keluarga yang terdekat dengan mereka -Guru menerangkan tentang maksud keluarga -Guru menerangkan tentang adab-adab yang perlu diamalkan dalam kalangan keluarga | TAJUK: Adab Bergaul Dengan Keluarga |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menjelaskan adab bergaul dengan keluarga. ARAS 2: Menyenaraikan kebaikan menjaga adab bergaul dengan keluarga. ARAS 3: Menerangkan akibat terhadap diri dan keluarga sekiranya tidak menjaga adab tersebut. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. Tajuk tidak sempat dihabiskan. Tajuk akan disambung pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH:25/06/2010 (KHAMIS) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: -Guru meminta beberapa orang pelajar untuk membacakan surah Ali Imran ayat 103. -Guru meminta seorang wakil pelajar membacakan maksud ayat tersebut. -Guru menerangkan secara ringkas tentang pengertian ayat. -Guru menjelaskan tentang konsep perpaduan menurut Islam. Pelajar member sumbang saran tentang hikmah bersatu padu. | TAJUK: Perpaduan Asas Kesejahteraan |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Memelihara Akidah |
ARAS 1: Menyatakan maksud ayat 96-103 Surah Ali Imran dengan betul. ARAS 2: Menerangkan hak-hak persaudaraan menurut Islam. ARAS 3: Menerangkan hikmah perpaduan. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 26/06/2010 (JUMAAT) |
MASA: 4.00 - 5.10 | BAHAGIAN: Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: -Guru meminta beberapa orang pelajar untuk membacakan surah Ali Imran ayat 103. -Guru meminta seorang wakil pelajar membacakan maksud ayat tersebut. -Guru menerangkan secara ringkas tentang pengertian ayat. -Guru menjelaskan tentang konsep perpaduan menurut Islam. Pelajar member sumbang saran tentang hikmah bersatu padu. | TAJUK: Perpaduan Asas Kesejahteraan |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan maksud ayat 96-103 Surah Ali Imran dengan betul. ARAS 2: Menerangkan hak-hak persaudaraan menurut Islam. ARAS 3: Menerangkan hikmah perpaduan. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 26/06/2010 (JUMAAT) |
MASA: 5.10 – 6.20 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru meminta pelajar menjelaskan apa yang mereka faham tentang keluarga -Pelajar meneyebutkan ahli keluarga yang terdekat dengan mereka -Guru menerangkan tentang maksud keluarga -Guru menerangkan tentang adab-adab yang perlu diamalkan dalam kalangan keluarga | TAJUK: Adab Bergaul Dengan Keluarga
|
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menjelaskan adab bergaul dengan keluarga. ARAS 2: Menyenaraikan kebaikan menjaga adab bergaul dengan keluarga. ARAS 3: Menerangkan akibat terhadap diri dan keluarga sekiranya tidak menjaga adab tersebut. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Tajuk tidak sempat dihabiskan kerana kelas bermula lewat, tajuk akan disambung pada kelas akan datang. |
Monday 5 July 2010
Minggu Kedua Puluh Lima
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Tahniah! Saya mendapati RPH cikgu teratur dan kemaskini
ReplyDelete