TINGKATAN: 3A/3B/3C | TARIKH: 25/04/2011 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Ihsan |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas ditangguhkan sempena cuti Easter Monday. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH:25/04/2011 (ISNIN) |
MASA: 12.50 – 2.00 | BAHAGIAN: |
AKTIVITI: - | TAJUK: |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas ditangguhkan sempena cuti Easter Monday. | |
TINGKATAN:2E/2F | TARIKH: 25/04/2011 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: |
AKTIVITI: - | TAJUK: |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas ditangguhkan sempena cuti Easter Monday. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 26/04/2011 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: Pafa |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Azan dan Iqamah |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 20% pelajar telah memperdengarkan hafalan kepada guru. Baki 80% lagi pelajar akan berbuat demikian pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH:26/04/2011(SELASA) |
MASA: 2.00– 3.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: : -Guru menyatakan maksud dosa -Guru menjelaskan pembahagian dosa -Guru menghuraikan cara-cara menghapuskan dosa -Guru menerangkan langkah-langkah menjauhkan dosa -Guru menyatakan hikmah pembalasan dosa -Pelajar memberikan perbezaan antara pahala dan dosa | TAJUK: Beriman Kepada Hari Akhirat Unit 4: Dosa Jambatan Ke Neraka |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Yakin akan kekuasaan dan keadilan Allah |
ARAS 1: Menyatakan maksud dosa. ARAS 2: Menjelaskan pembahagian dosa. ARAS 3: Menghuraikan cara-cara menghapuskan dosa. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan maksud dosa secara ringkas. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik. Guru memberikan soalan latihan sebagai pengukuhan. | |
TINGKATAN:3A/3B/3C | TARIKH: 26/04/2011 (SELASA) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan maksud dosa -Guru menjelaskan pembahagian dosa -Guru menghuraikan cara-cara menghapuskan dosa -Guru menerangkan langkah-langkah menjauhkan dosa -Guru menyatakan hikmah pembalasan dosa -Pelajar memberikan perbezaan antara pahala dan dosa | TAJUK: Beriman Kepada Hari Akhirat Unit 4: Dosa Jambatan Ke Neraka |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Yakin akan kekuasaan dan keadilan Allah |
ARAS 1: Menyatakan maksud dosa. ARAS 2: Menjelaskan pembahagian dosa. ARAS 3: Menghuraikan cara-cara menghapuskan dosa. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan maksud dosa secara ringkas. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik. Guru memberikan soalan latihan sebagai pengukuhan. | |
TINGKATAN: 3E/3F | TARIKH: 27/04/2011 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Ihsan |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH:27/04/2011 (RABU) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan maksud Allah bersifat Al-Adlu -Guru menjelaskan tanda Allah bersifat Al-Adlu -Guru menjelaskan ciri-ciri orang yang bersifat Al-Adlu -Guru menghuraikan kesan melaksanakan keadilan -Guru menghuraikan akibat tidak berlaku adil | TAJUK: Beriman Kepada Asmaul Husna Unit 7: Al-Adlu (Allah Maha Adil) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Sentiasa yakin dengan keadilan Allah |
ARAS 1: ARAS 2: Menjelaskan tanda Allah bersifat Al-Adlu . ARAS 3: Menghuraikan kesan melaksanakan keadilan . | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan maksud Al-Adlu secara ringkas. Rata-rata 80% pelajar dapat memahami tajuk ini. 20% pelajar lagi guru berikan penerangan pada kelas akan datang. Guru memberikan soalan latihan sebagai pengukuhan. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 28/04/2011 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Mandi Wajib |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 90% pelajar telah memperdengarkan hafalan kepada guru. 10% pelajar lagi akan berbuat demikian pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 28/04/2011 (KHAMIS) |
MASA: 12.50 – 2.00 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan maksud Allah bersifat Al-Adlu -Guru menjelaskan tanda Allah bersifat Al-Adlu -Guru menjelaskan ciri-ciri orang yang bersifat Al-Adlu -Guru menghuraikan kesan melaksanakan keadilan -Guru menghuraikan akibat tidak berlaku adil | TAJUK: Beriman Kepada Asmaul Husna Unit 7: Al-Adlu (Allah Maha Adil) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Sentiasa yakin dengan keadilan Allah. |
ARAS 1: ARAS 2: Menjelaskan tanda Allah bersifat Al-Adlu . ARAS 3: Menghuraikan kesan melaksanakan keadilan . | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Guru memberikan soalan latihan sebagai pengukuhan . | |
TINGKATAN:3A/3B/3C | TARIKH:28/04/2011(KHAMIS) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Hadis |
AKTIVITI: - Guru menyatakan maksud hadis secara ringkas - Guru menerangkan maksud ihsan secara ringkas - Guru menerangkan kepentingan ihsan terhadap binatang -Guru menyenaraikan perlakuan ihsan ketika menyembelih atau membunuh binatang -Guru menjelaskan bentuk-bentuk penganiayaan terhadap binatang -Guru meminta pelajar mengklasifikasikan binatang-binatang yang harus dibunuh | TAJUK: Ihsan Terhadap Binatang |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Sentiasa mengamalkan perilaku ihsan kepada binatang |
ARAS 1: Menyatakan maksud hadis secara ringkas. ARAS 2: Menerangkan kepentingan ihsan terhadap binatang. ARAS 3: Menyenaraikan perlakuan ihsan ketika menyembelih atau membunuh binatang. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Guru memberikan soalan latihan sebagai pengukuhan. | |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH: 29/04/2011 (JUMAAT) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Ihsan |
AKTIVITI: - Guru menyatakan maksud hadis secara ringkas - Guru menerangkan maksud ihsan secara ringkas - Guru menerangkan kepentingan ihsan terhadap binatang -Guru menyenaraikan perlakuan ihsan ketika menyembelih atau membunuh binatang -Guru menjelaskan bentuk-bentuk penganiayaan terhadap binatang -Guru meminta pelajar mengklasifikasikan binatang-binatang yang harus dibunuh | TAJUK: Ihsan Terhadap Binatang |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Sentiasa mengamalkan perilaku ihsan kepada binatang |
ARAS 1: Menyatakan maksud hadis secara ringkas. ARAS 2: Menerangkan kepentingan ihsan terhadap binatang. ARAS 3: Menyenaraikan perlakuan ihsan ketika menyembelih atau membunuh binatang. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Guru memberikan soalan latihan sebagai pengukuhan . |
Tuesday, 3 May 2011
Minggu Ketujuh belas
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment