TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 23/07/2012
(ISNIN)
|
MASA: 11.00 –
12.00
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Amali Solat
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
- Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 90% sahaja pelajar yang telah
memperdengarkan hafalan.
|
|
TINGKATAN: 3I/3J
|
TARIKH: 23/07/2012
(ISNIN)
|
MASA: 3.05 – 4.10
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI:
-Guru
menyatakan maksud solat sunat Tahajud
-Guru
menerangkan dalil tuntutan mengerjakan solat sunat Tahajud
-Guru
menerangkan kaifiah solat sunat Tahajud
-Guru
menyenaraikan hikmah solat sunat Tahajud
-Guru
membezakan solat sunat Tahajud dengan solat Hajat
|
TAJUK: Solat Sunat Tahajud
|
BBM:
- Buku Teks
-Buku Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan
maksud solat sunat Tahajud.
ARAS
2: Menyenaraikan
hikmah solat sunat Tahajud.
ARAS
3: Membezakan
solat sunat Tahajud dengan solat Hajat.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak
90% pelajar memahami tajuk ini dengan baik. Pelajar dapat membezakan antara
solat sunat Tahajud dengan solat sunat hajat secara umum.
|
|
TINGKATAN: 3I/3J
|
TARIKH: 24/07/2012
(SELASA)
|
MASA: 11.00 –
12.00
|
BAHAGIAN: Ulangkaji
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan kembali pelajaran yang lepas
-Pelajar
membuat latihann yang diberi
|
TAJUK: Latihan Bahagian Akidah
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1:
ARAS
2:
ARAS
3:
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar
melaksanakan latihan yang diberi.
|
|
TINGKATAN: 3E/3F
|
TARIKH: 24/07/2012
(SELASA)
|
MASA: 1.15 – 2.20
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI:
-Guru
menyatakan maksud solat sunat Tahajud
-Guru
menerangkan dalil tuntutan mengerjakan solat sunat Tahajud
-Guru
menerangkan kaifiah solat sunat Tahajud
-Guru
menyenaraikan hikmah solat sunat Tahajud
-Guru
membezakan solat sunat Tahajud dengan solat Hajat
|
TAJUK: Solat Sunat Tahajud
|
BBM:
-Buku Teks
-Buku Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan
maksud solat sunat Tahajud.
ARAS
2: Menyenaraikan
hikmah solat sunat Tahajud.
ARAS
3: Membezakan
solat sunat Tahajud dengan solat Hajat.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak
90% pelajar memahami tajuk ini dengan baik. Pelajar dapat membezakan antara
solat sunat Tahajud dengan solat sunat hajat secara umum.
|
|
TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 24/07/2012
(SELASA)
|
MASA: 3.35 – 3.25
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
-Guru menyenaraikan
nama-nama malaikat yang wajib diketahui beserta tugas-tugas mereka
-Guru menyatakan
tugas-tugas umum malaikat
-Guru membezakan
antara tugas malaikat dan manusia
|
TAJUK: Beriman Kepada Malaikat
Unit 2:
Tugas-Tugas Malaikat
|
BBM:
- Buku Rujukan
- Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan tugas-tugas umum malaikat.
ARAS
2: Menyenaraikan nama-nama malaikat yang wajib
diketahui beserta tugas-tugas mereka.
ARAS
3: Membezakan antara tugas malaikat dan manusia.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat
memahami tajuk dengan baik. Guru memberikan latihan pengukuhan.
|
|
TINGKATAN: 2E/2F
|
TARIKH: 25/07/2012
(RABU)
|
MASA: 11.00 –
12.00
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Amali
Solat
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 70% pelajar telah memperdengarkan hafalan
mereka.
|
|
TINGKATAN: 2E/2F
|
TARIKH: 25/07/2012
(RABU)
|
MASA: 3.05 – 4.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
-Guru
menyenaraikan nama-nama malaikat yang wajib diketahui beserta tugas-tugas
mereka
-Guru
menyatakan tugas-tugas umum malaikat
-Guru membezakan
antara tugas malaikat dan manusia
|
TAJUK: Beriman Kepada Malaikat
Unit 2:
Tugas-Tugas Malaikat
|
BBM:
- Buku
Rujukan
-Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan tugas-tugas umum malaikat.
ARAS
2: Menyenaraikan nama-nama malaikat yang wajib
diketahui beserta tugas-tugas mereka.
ARAS
3: Membezakan antara tugas malaikat dan
manusia.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat
memahami tajuk dengan baik. Guru memberikan latihan pengukuhan.
|
|
TINGKATAN: 3E/3F
|
TARIKH: 26/07/2012
(KHAMIS)
|
MASA: 11.00 –
12.00
|
BAHAGIAN: Ulangkaji
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan kembali pelajaran yang lepas
-Pelajar
membuat latihann yang diberi
|
TAJUK: Latihan
Bahagian Akidah
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1:
ARAS
2:
ARAS
3:
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Pelajar
melaksanakan latihan yang diberi.
|
|
TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 26/07/2012
(KHAMIS)
|
MASA: 1.15 – 2.20
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
-Guru menerangkan
kesan beriman dengan malaikat terhadap perkataan, perbuatan, hati dan akal.
|
TAJUK: Beriman Kepada Malaikat
Unit
3: Kesan Beriman Dengan Malaikat
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan kesan beriman kepada Malaikat
secara umum.
ARAS
2: Menerangkan kesan beriman kepada Malaikat
terhadap perkataan, perbuatan, hati dan akal.
ARAS
3:
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami
tajuk yang diajar. Guru memberikan latihan pengukuhan.
|
|
TINGKATAN:
3I/3J
|
TARIKH: 26/07/2012
(KHAMIS)
|
MASA: 3.05 – 4.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Guru
menyatakan maksud pahala
-Guru
menjelaskan hikmah pahala
-Guru
menghuraikan langkah-langkah meningkatkan pahala
|
TAJUK: Pahala Pendorong Amalan Kebaikan
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan
maksud pahala.
ARAS
2: Menjelaskan
hikmah pahala.
ARAS
3: Menghuraikan
langkah-langkah meningkatkan pahala.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara
keseluruhannya semua pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat
menyatakan maksud pahala secara ringkas.
|
|
TINGKATAN:
3E/3F
|
TARIKH: 27/07/2012
(JUMAAT)
|
MASA: 2.00 – 2.50
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Guru
menyatakan maksud pahala
-Guru
menjelaskan hikmah pahala
-Guru
menghuraikan langkah-langkah meningkatkan pahala
|
TAJUK: Pahala Pendorong Amalan Kebaikan
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI : Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan
maksud pahala.
ARAS
2: Menjelaskan
hikmah pahala.
ARAS
3: Menghuraikan
langkah-langkah meningkatkan pahala.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara
keseluruhannya 80% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat
menyatakan maksud pahala secara ringkas.
|
|
TINGKATAN:
2E/2F
|
TARIKH: 27/07/2012
(JUMAAT)
|
MASA: 3.30 – 4.20
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
-Guru
menerangkan kesan beriman dengan malaikat terhadap perkataan, perbuatan, hati
dan akal.
|
TAJUK: Beriman Kepada Malaikat
Unit
3: Kesan Beriman Dengan Malaikat
|
BBM:
-Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan kesan beriman kepada Malaikat
secara umum.
ARAS
2: Menerangkan kesan beriman kepada Malaikat
terhadap perkataan, perbuatan, hati dan akal.
ARAS
3:
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami
tajuk yang diajar. Guru memberikan latihan pengukuhan.
|
Tuesday 28 August 2012
Minggu Ketiga Puluh
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment