Tuesday 1 March 2011

Minggu Kelapan

TINGKATAN: 3A/3B/3C

TARIKH: 21/02/2011 (ISNIN)

MASA: 11.30 – 12.40

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI:

- Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar

- Guru menyoal soalan yang berkaitan

- Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal

TAJUK: Adab Menghormati Ibu Bapa

BBM:

- Buku Rujukan PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan

ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul

ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan

ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan

REFLEKSI KENDIRI:

- Kelas berjalan dengan lancar sebanyak 25% pelajar telah memperdengarkan hafalan.

TINGKATAN:2G/2H

TARIKH:21/02/2011 (ISNIN)

MASA: 2.00 – 3.10

BAHAGIAN: Tilawah/Kefahaman Ayat

AKTIVITI: - Wakil pelajar membacakan surah Ali Imran ayat 18 - Guru menerangkan tentang maksud ilmu. -Pelajar berbincang tentang perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu

TAJUK: Ilmu Penyuluh Kehidupan (Surah Ali Imran ayat 18)

BBM: - Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Patuh pada perintah Allah

ARAS 1: Menyatakan pengertian ilmu dengan betul. ARAS 2: Menerangkan ciri-ciri orang yang berilmu dan peranannya. ARAS 3: Menganalisis perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu.

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan 3 kepentingan ilmu kepada manusia.

TINGKATAN:2E/2F

TARIKH:21/02/2011 (ISNIN)

MASA: 4.00 – 5.10

BAHAGIAN: Tilawah/Kefahaman Ayat

AKTIVITI:

- Wakil pelajar membacakan surah Ali Imran ayat 18 - Guru menerangkan tentang maksud ilmu. -Pelajar berbincang tentang perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu

TAJUK: Ilmu Penyuluh Kehidupan (Surah Ali Imran ayat 18)

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Patuh pada perintah Allah

ARAS 1: Menyatakan pengertian ilmu dengan betul. ARAS 2: Menerangkan ciri-ciri orang yang berilmu dan peranannya. ARAS 3: Menganalisis perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu.

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan 3 kepentingan ilmu kepada manusia.

TINGKATAN: 2E/2F

TARIKH: 22/02/2011 (SELASA)

MASA: 11.30 – 12.40

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI:

- Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar

- Guru menyoal soalan yang berkaitan

- Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal

TAJUK: Berwuduk

BBM:

- Buku Rujukan PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan

ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul

ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan

ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan

REFLEKSI KENDIRI:

- Kelas berjalan dengan lancar sebanyak 75% pelajar telah memperdengarkan hafalan.

TINGKATAN:3E/3F

TARIKH:22/02/2011(SELASA)

MASA: 2.00 – 3.10

BAHAGIAN: Ibadah

AKTIVITI: :

- Guru menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha

-Guru menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha

-Guru menghuraikan khutbah Aidilfitri dan Aidilfitri

-Guru membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat

-Guru menjelaskan hikmah solat Aidilfitri dan Aidiladha

TAJUK: Solat Aidilfitri dan Aidiladha

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Bersyukur dengan nikmat kurniaan Allah

ARAS 1: Menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha

ARAS 2: Menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha

ARAS 3: Membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar dan pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar menyebutkan semula pengertian solat Aidilfitri dan Aidiladha.

TINGKATAN:3A/3B/3C

TARIKH: 22/02/2011 (SELASA)

MASA: 4.00 – 5.10

BAHAGIAN: Ibadah

AKTIVITI:

- Guru menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha

-Guru menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha

-Guru menghuraikan khutbah Aidilfitri dan Aidilfitri

-Guru membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat

-Guru menjelaskan hikmah solat Aidilfitri dan Aidiladha

TAJUK: Solat Aidilfitri dan Aidiladha

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI:

ARAS 1: Menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha

ARAS 2: Menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha

ARAS 3: Membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar dan pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar menyebutkan semula pengertian solat Aidilfitri dan Aidiladha.



HARI SUKAN SEKOLAH 2011


23-25 FEBRUARI 2011

No comments:

Post a Comment