TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 25/06/2012
(ISNIN)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Amali Solat
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
- Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 40% sahaja pelajar yang telah
memperdengarkan hafalan.
|
|
TINGKATAN: 3I/3J
|
TARIKH: 25/06/2012
(ISNIN)
|
MASA: 4.00 – 5.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Batas Pergaulan Dalam Islam
|
BBM:
- Buku
Rujukan
- Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak
60% sahaja pelajar yang telah memperdengarkan hafalan.
|
|
TINGKATAN: 3I/3J
|
TARIKH: 26/06/2012
(SELASA)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Batas Pergaulan Dalam Islam
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 80% pelajar telah memperdengarkan
hafalan mereka.
|
|
TINGKATAN: 3E/3F
|
TARIKH: 26/06/2012
(SELASA)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Batas Pergaulan Dalam Islam
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak
70% sahaja pelajar yang telah memperdengarkan hafalan.
|
|
TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 26/06/2012
(SELASA)
|
MASA: 3.20 – 4.35
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI:
-Wakil
pelajar membacakan Surah Ali Imran :
Ayat 103
-Guru
menerangkan maksud ayat tersebut secara ringkas
-Guru menerangkan
konsep dan pengertian perpaduan
-Guru
menjelaskan hikmah bersatu dan cara mengukuhkan persaudaraan
-Pelajar
menyenaraikan keburukan perpecahan
|
TAJUK: Perpaduan Asas Kejayaan (Surah Ali Imran :
Ayat 103)
|
BBM:
- Buku
Rujukan
- Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menerangkan konsep dan pengertian perpaduan.
ARAS
2: Menjelaskan hikmah bersatu dan cara
mengukuhkan persaudaraan.
ARAS
3: Menyenaraikan keburukan perpecahan.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami
tajuk dengan baik. Pelajar dapat menerangkan secara ringkas maksud perpaduan.
|
|
TINGKATAN: 2E/2F
|
TARIKH: 27/06/2012
(RABU)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Amali
Solat
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 30% pelajar telah memperdengarkan hafalan
mereka.
|
|
TINGKATAN: 2E/2F
|
TARIKH: 27/06/2012
(RABU)
|
MASA: 4.00 – 5.10
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI:
-Wakil
pelajar membacakan Surah Ali Imran :
Ayat 103
-Guru
menerangkan maksud ayat tersebut secara ringkas
-Guru menerangkan
konsep dan pengertian perpaduan
-Guru
menjelaskan hikmah bersatu dan cara mengukuhkan persaudaraan
-Pelajar
menyenaraikan keburukan perpecahan
|
TAJUK: Perpaduan Asas Kejayaan (Surah Ali Imran :
Ayat 103)
|
BBM:
- Buku
Rujukan
-Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menerangkan konsep dan pengertian perpaduan.
ARAS
2: Menjelaskan hikmah bersatu dan cara
mengukuhkan persaudaraan.
ARAS
3: Menyenaraikan keburukan perpecahan.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami
tajuk dengan baik. Pelajar dapat menerangkan secara ringkas maksud perpaduan.
|
|
TINGKATAN: 3E/3F
|
TARIKH: 28/06/2012
(KHAMIS)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Batas
Pergaulan Dalam Islam
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 85%
sahaja pelajar yang telah memperdengarkan hafalan
|
|
TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 28/06/2012
(KHAMIS)
|
MASA: 2.00 –
3.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Guru menyatakan
pengertian Tauhid
-Guru menyenaraikan
pembahagian Tauhid
-Guru menjelaskan
kesan beriman dengan Tauhid Rububiyyah dan Tauhid Uluhiyyah
|
TAJUK: Kesan Beriman Kepada Allah
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan pengertian Tauhid.
ARAS
2: Menyenaraikan
pembahagian Tauhid.
ARAS
3: Menjelaskan kesan beriman dengan Tauhid
Rububiyyah dan Tauhid Uluhiyyah.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 80% pelajar dapat memahami
tajuk yang diajar. Guru memberikan latihan pengukuhan.
|
|
TINGKATAN:
3I/3J
|
TARIKH: 28/06/2012
(KHAMIS)
|
MASA: 4.00 –
5.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru menerangkan
secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Batas Pergaulan Dalam Islam
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
ditangguhkan kerana perhimpunan.
|
|
TINGKATAN:
3E/3F
|
TARIKH: 29/06/2012
(JUMAAT)
|
MASA: 2.00 –
3.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Batas
Pergaulan Dalam Islam
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI : Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Semua pelajar
telah memperdengarkan hafalan mereka.
|
|
TINGKATAN:
2E/2F
|
TARIKH: 29/06/2012
(JUMAAT)
|
MASA: 4.00 –
5.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Guru menyatakan
pengertian Tauhid
-Guru menyenaraikan
pembahagian Tauhid
-Guru menjelaskan
kesan beriman dengan Tauhid Rububiyyah dan Tauhid Uluhiyyah
|
TAJUK: Kesan
beriman Kepada Allah
|
BBM:
-Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS
1: Menyatakan
pengertian Tauhid.
ARAS
2: Menyenaraikan
pembahagian Tauhid.
ARAS
3: Menjelaskan kesan beriman dengan Tauhid
Rububiyyah dan Tauhid Uluhiyyah.
|
|
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 80% pelajar dapat memahami tajuk
yang diajar. Guru memberikan latihan pengukuhan.
|
Sunday, 15 July 2012
Minggu Kedua Puluh Enam
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment