TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 11/06/2012
(ISNIN)
|
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Azan dan Iqamat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
- Kelas
berjalan dengan lancar. Semua pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka.
|
||
TINGKATAN: 3I/3J
|
TARIKH: 11/06/2012
(ISNIN)
|
|
MASA: 4.00 – 5.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Kewajipan Menutup Aurat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan
- Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 30% pelajar telah memperdengarkan
hafalan mereka.
|
||
TINGKATAN: 3I/3J
|
TARIKH: 12/06/2012
(SELASA)
|
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Kewajipan Menutup Aurat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 60% pelajar telah memperdengarkan
hafalan mereka.
|
||
TINGKATAN: 3E/3F
|
TARIKH: 12/06/2012
(SELASA)
|
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Kewajipan Menutup Aurat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 30% pelajar telah memperdengarkan
hafalan mereka.
|
||
TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 12/06/2012
(SELASA)
|
|
MASA: 3.20 – 4.35
|
BAHAGIAN: Sirah
|
|
AKTIVITI:
-Guru
menyatakan biodata Saidina Abu Hurairah
-Guru
menerangkan kepentingan mencontohi akhlak Saidina Abu Hurairah
-Guru
menyenaraikan sumbangan Saidina Abu Hurairah
-Guru menjelaskan
faktor-faktor kejayaan Abu Hurairah dalam periwayatan hadis
|
TAJUK: Saidina Abu Hurairah Perawi Hadis
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan
- Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menyatakan biodata Saidina Abu Hurairah.
ARAS
2: Menerangkan kepentingan mencontohi akhlak
Saidina Abu Hurairah.
ARAS
3: Menyenaraikan sumbangan Saidina Abu Hurairah.
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat
memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menceritakan secara ringkas tentang
biodata Saidina Abu Hurairah.
|
||
TINGKATAN: 2E/2F
|
TARIKH: 13/06/2012
(RABU)
|
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru menyoal
soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Azan
dan Iqamat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 90% pelajar telah memperdengarkan hafalan
mereka.
|
||
TINGKATAN: 2E/2F
|
TARIKH: 13/06/2012
(RABU)
|
|
MASA: 4.00 – 5.10
|
BAHAGIAN: Sirah
|
|
AKTIVITI:
-Guru
menyatakan biodata Saidina Abu Hurairah
-Guru
menerangkan kepentingan mencontohi akhlak Saidina Abu Hurairah
-Guru
menyenaraikan sumbangan Saidina Abu Hurairah
-Guru
menjelaskan faktor-faktor kejayaan Abu Hurairah dalam periwayatan hadis
|
TAJUK: Saidina Abu Hurairah Perawi Hadis
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan
-Buku Teks
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menyatakan biodata Saidina Abu Hurairah.
ARAS
2: Menerangkan kepentingan mencontohi akhlak
Saidina Abu Hurairah.
ARAS
3: Menyenaraikan sumbangan Saidina Abu
Hurairah.
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-
Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat
memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menceritakan secara ringkas tentang
biodata Saidina Abu Hurairah.
|
||
TINGKATAN: 3E/3F
|
TARIKH: 14/06/2012
(KHAMIS)
|
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Kewajipan
Menutup Aurat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 80% pelajar telah memperdengarkan hafalan
mereka.
|
||
TINGKATAN: 2A/2B/2C
|
TARIKH: 14/06/2012
(KHAMIS)
|
|
MASA: 2.00 –
3.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menyatakan maksud Allah bersifat Maha Adil
-Guru
menjelaskan tanda Allah bersifat Adil
-Guru
menjelaskan ciri-ciri orang yang bersifat Adil
-Guru
menghuraikan kesan melaksanakan keadilan dan kesan tidak berlaku adil
|
TAJUK: Al-Adlu ( Allah MAha Adil)
|
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku
Rujukan
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menyatakan maksud Allah bersifat Maha Adil
ARAS
2: Menjelaskan tanda Allah bersifat Adil
ARAS
3: Menghuraikan kesan melaksanakan keadilan dan
kesan tidak berlaku adil.
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami
tajuk yang diajar.
|
||
TINGKATAN:
3I/3J
|
TARIKH: 14/06/2012
(KHAMIS)
|
|
MASA: 4.00 –
5.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Kewajipan Menutup Aurat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Sebanyak 80% pelajar telah memperdengarkan hafalan
mereka.
|
||
TINGKATAN:
3E/3F
|
TARIKH: 15/06/2012
(JUMAAT)
|
|
MASA: 2.00 –
3.10
|
BAHAGIAN: PAFA
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru
menyoal soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Kewajipan Menutup Aurat
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI : Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS
2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan
ARAS
3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Semua pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka.
|
||
TINGKATAN:
2E/2F
|
TARIKH: 15/06/2012
(JUMAAT)
|
|
MASA: 4.00 –
5.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
|
AKTIVITI:
- Guru
menyatakan maksud Allah bersifat Maha Adil
-Guru
menjelaskan tanda Allah bersifat Adil
-Guru
menjelaskan ciri-ciri orang yang bersifat Adil
-Guru
menghuraikan kesan melaksanakan keadilan dan kesan tidak berlaku adil
|
TAJUK: Al-Adlu
(Allah Maha Adil)
|
|
BBM:
- Buku
Rujukan PAFA
|
NILAI ISLAM
HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
|
ARAS
1: Menyatakan maksud Allah bersifat Maha Adil
ARAS
2: Menjelaskan tanda Allah bersifat Adil
ARAS
3: Menghuraikan kesan melaksanakan keadilan dan
kesan tidak berlaku adil.
|
||
REFLEKSI
KENDIRI:
-Kelas
berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami
tajuk yang diajar.
|
Sunday, 15 July 2012
Minggu Kedua Puluh Empat
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment