TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 06/02/2012 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: |
AKTIVITI: -
| TAJUK: |
BBM: - Buku Rujukan PAFA
| NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: - cuti maulidur rasul.
| |
TINGKATAN:3I/3J | TARIKH:06/02/2012 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: |
AKTIVITI: -
| TAJUK: |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan
| NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -cuti maulidur rasul | |
TINGKATAN: 3I/3J | TARIKH: 07/02/2012 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Solat Jenazah |
BBM: - Buku Rujukan PAFA
| NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 20% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka.
| |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH:07/02/2012 (SELASA) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: : - Guru menerangkan tentang biodata Saidatina Fatimah Az-zahra - Guru menjelaskan tentang sifat mulia Saidatina Fatimah Az-zahra - Guru menyebutkan sumbangan Saidatina Fatimah Az-zahra - Guru meminta pelajar memberikan faedah mencontohi peribadi Saidatina Fatimah Az-Zahra | TAJUK: Keunggulan Perjuangan Tokoh-Tokoh Unit 1: Saidatina Fatimah Az-Zahra Puteri Rasulullah
|
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan
| NILAI ISLAM HADHARI: Mencontohi peribadi tokoh-tokoh Islam |
ARAS 1: Memberikan biodata Saidatina Fatimah Az-zahra ARAS 2: Menerangkan sumbangan Saidatina Fatimah Az-zahra ARAS 3: Menjelaskan faedah mencontohi peribadi Saidatina Fatimah Az-Zahra | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 80% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menerangkan secara ringkas tentang biodata Saidatina Fatimah Az-Zahra. Guru memberikan latihan sebagai pengukuhan.
| |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 07/02/2012 (SELASA) |
MASA: 3.20 – 4.35 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: - Guru memberikan biodata tentang Saidina Umar - Guru meminta pelajar menceritakan tentang riwayat hidup Saidina Umar yang mereka tahu -Pelajar berbincang tentang sumbangan Saidina Umar | TAJUK: Saidina Umar Bin Al-Khattab Pentadbir Yang Ulung
|
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan
| NILAI ISLAM HADHARI: Amar makruf nahi mungkar |
ARAS 1: Menceritakan riwayat hidup Saidina Umar Al-Khattab r.a secara ringkas. ARAS 2: Menerangkan sifat peribadi Saidina Umar Al-Khattab r.a secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan jasa dan sumbangan Saidina Umar Al-Khattab r.a. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menceritakan secara ringkas tentang riwayat hidup Saidina Umar. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 08/02/2012 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
| TAJUK: Berwuduk |
BBM: - Buku Rujukan PAFA
| NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. 20% pelajar telah memperdengarkan hafalan.
| |
TINGKATAN:2E/2F | TARIKH:08/02/2012 (RABU) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: - Guru memberikan biodata tentang Saidina Umar - Guru meminta pelajar menceritakan tentang riwayat hidup Saidina Umar yang mereka tahu -Pelajar berbincang tentang sumbangan Saidina Umar | TAJUK: Saidina Umar Al-Khattab Pentadbir Yang Ulung |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Amar makruf nahi mungkar |
ARAS 1: Menceritakan riwayat hidup Saidina Umar Al-Khattab r.a secara ringkas. ARAS 2: Menerangkan sifat peribadi Saidina Umar Al-Khattab r.a secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan jasa dan sumbangan Saidina Umar Al-Khattab r.a. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menyebutkan semula maksud kemungkaran secara umum.
| |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH: 02/02/2012 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
| TAJUK: Solat Jenazah
|
BBM: - Buku Rujukan PAFA
| NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas luar sidang berjalan dengan lancar . Sebanyak 20% pelajar telah memperdengarkan hafalan.
| |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 09/02/2012 (KHAMIS) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Guru memberikan penerangan tentang maksud al-Wahid - Guru menjelaskan pengertian al-Wahid dari segi, zat, sifat dan perbuatan -Pelajar memberi sumbang saran tentang perbezaan sifat dan perbuatan Allah dengan manusia | TAJUK: Beriman Kepada Asma’ Ul-Husna Unit 2: Al-Wahid (Allah Maha Esa) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Memelihara akidah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian al-Wahid. ARAS 2: Menyatakan dalil al-Wahid sebagai asma’ Allah. ARAS 3: Menjelaskan kesan beriman dengan al-Wahid. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat meyebutkan maksud al-Wahid. Guru memberikan latihan sebagai pengukuhan.
| |
TINGKATAN:3I/3J | TARIKH:09/02/2012 (KHAMIS) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan sifat-sifat wajib bagi rasul - Guru menerangkan sifat-sifat mustahil bagi rasul - Guru menyatakan kepentingan mencontohi sifat wajib bagi rasul -Guru menjelaskan sifat harus bagi rasul | TAJUK: Beriman Kepada Rasul Unit 3: Sifat-sifat Rasul |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Mencontohi sifat para nabi dan rasul |
ARAS 1: Menerangkan sifat wajib, mustahil dan harus bagi rasul. ARAS 2: Menjelaskan kepentingan mencontohi sifat wajib bagi rasul. ARAS 3: Menyatakan implikasi tidak mencontohi sifat wajib bagi rasul. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 80% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menyebutkan sifat wajib, mustahil dan harus bagi rasul.
| |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH: 10/02/2012 (JUMAAT) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan sifat-sifat wajib bagi rasul - Guru menerangkan sifat-sifat mustahil bagi rasul - Guru menyatakan kepentingan mencontohi sifat wajib bagi rasul -Guru menjelaskan sifat harus bagi rasul | TAJUK: Beriman Kepada Rasul Unit 3: Sifat-sifat Rasul
|
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Mencontohi sifat para nabi dan rasul |
ARAS 1: Menerangkan sifat wajib, mustahil dan harus bagi rasul. ARAS 2: Menjelaskan kepentingan mencontohi sifat wajib bagi rasul. ARAS 3: Menyatakan implikasi tidak mencontohi sifat wajib bagi rasul. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 80% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menyebutkan sifat wajib, mustahil dan harus bagi rasul.
| |
TINGKATAN:2E/2F | TARIKH: 10/02/2012 (JUMAAT) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Guru memberikan penerangan tentang maksud al-Wahid - Guru menjelaskan pengertian al-Wahid dari segi, zat, sifat dan perbuatan -Pelajar memberi sumbang saran tentang perbezaan sifat dan perbuatan Allah dengan manusia | TAJUK: Beriman Kepada Asma’ Ul-Husna Unit 2: Al-Wahid (Allah Maha Esa)
|
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Memelihara akidah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian al-Wahid. ARAS 2: Menyatakan dalil al-Wahid sebagai asma’ Allah. ARAS 3: Menjelaskan kesan beriman dengan al-Wahid. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat meyebutkan maksud al-Wahid. Guru memberikan latihan sebagai pengukuhan.
|
Monday, 20 February 2012
Minggu Keenam
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment