TINGKATAN: 3A/3B/3C | TARIKH: 21/02/2011 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Adab Menghormati Ibu Bapa |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar sebanyak 25% pelajar telah memperdengarkan hafalan. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH:21/02/2011 (ISNIN) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Tilawah/Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: - Wakil pelajar membacakan surah Ali Imran ayat 18 - Guru menerangkan tentang maksud ilmu. -Pelajar berbincang tentang perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu | TAJUK: Ilmu Penyuluh Kehidupan (Surah Ali Imran ayat 18) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Patuh pada perintah Allah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian ilmu dengan betul. ARAS 2: Menerangkan ciri-ciri orang yang berilmu dan peranannya. ARAS 3: Menganalisis perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan 3 kepentingan ilmu kepada manusia. | |
TINGKATAN:2E/2F | TARIKH:21/02/2011 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Tilawah/Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: - Wakil pelajar membacakan surah Ali Imran ayat 18 - Guru menerangkan tentang maksud ilmu. -Pelajar berbincang tentang perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu | TAJUK: Ilmu Penyuluh Kehidupan (Surah Ali Imran ayat 18) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Patuh pada perintah Allah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian ilmu dengan betul. ARAS 2: Menerangkan ciri-ciri orang yang berilmu dan peranannya. ARAS 3: Menganalisis perbezaan antara orang yang berilmu dan tidak berilmu. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan 3 kepentingan ilmu kepada manusia. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 22/02/2011 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Berwuduk |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar sebanyak 75% pelajar telah memperdengarkan hafalan. | |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH:22/02/2011(SELASA) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: : - Guru menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha -Guru menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha -Guru menghuraikan khutbah Aidilfitri dan Aidilfitri -Guru membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat -Guru menjelaskan hikmah solat Aidilfitri dan Aidiladha | TAJUK: Solat Aidilfitri dan Aidiladha |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Bersyukur dengan nikmat kurniaan Allah |
ARAS 1: Menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha ARAS 2: Menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha ARAS 3: Membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar dan pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar menyebutkan semula pengertian solat Aidilfitri dan Aidiladha. | |
TINGKATAN:3A/3B/3C | TARIKH: 22/02/2011 (SELASA) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Guru menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha -Guru menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha -Guru menghuraikan khutbah Aidilfitri dan Aidilfitri -Guru membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat -Guru menjelaskan hikmah solat Aidilfitri dan Aidiladha | TAJUK: Solat Aidilfitri dan Aidiladha |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan maksud Aidilfitri dan Aidiladha ARAS 2: Menyenaraikan amalan sebelum solat Aidilfitri dan Aidiladha ARAS 3: Membezakan antara solat hari Raya dan solat Jumaat | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar dan pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar menyebutkan semula pengertian solat Aidilfitri dan Aidiladha.
| |
HARI SUKAN SEKOLAH 2011
23-25 FEBRUARI 2011 |
Tuesday, 1 March 2011
Minggu Kelapan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment