Sunday, 20 February 2011

Minggu Ketujuh

TINGKATAN: 3A/3B/3C

TARIKH: 14/02/2011 (ISNIN)

MASA: 11.30 – 12.40

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI:

- Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar

- Guru menyoal soalan yang berkaitan

- Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal

TAJUK: PUASA

BBM:

- Buku Rujukan PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan

ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul

ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan

ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan

REFLEKSI KENDIRI:

- Kelas berjalan dengan lancar sebanyak 95% pelajar telah memperdengarkan hafalan.

TINGKATAN:2G/2H

TARIKH:14/02/2011 (ISNIN)

MASA: 2.00 – 3.10

BAHAGIAN: Ujian Topikal 1

AKTIVITI:

- Pelajar menjawab soalan ujian

TAJUK: Semua bahagian

BBM:

-

NILAI ISLAM HADHARI:

ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3:

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar menjawab soalan ujian topikal dengan baik.

TINGKATAN:2E/2F

TARIKH: 14/02/2011 (ISNIN)

MASA: 4.00 – 5.10

BAHAGIAN: Ujian Topikal 1

AKTIVITI:

- Pelajar menjawab soalan ujian

TAJUK: Semua bahagian

BBM:

-

NILAI ISLAM HADHARI:

ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3:

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar menjawab soalan ujian topikal dengan baik.

TINGKATAN: 2E/2F

TARIKH: 15/02/2011 (SELASA)

MASA: 11.30 – 12.40

BAHAGIAN:

AKTIVITI:

-

TAJUK:

BBM:

- Buku Rujukan PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan

ARAS 1:

ARAS 2:

ARAS 3:

REFLEKSI KENDIRI:

-Cuti sempena maulidur rasul.

TINGKATAN:3E/3F

TARIKH:08/02/2011(SELASA)

MASA: 2.00 – 3.10

BAHAGIAN:

AKTIVITI: :

-

TAJUK:

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI:

ARAS 1:

ARAS 2:

ARAS 3:

REFLEKSI KENDIRI:

-Cuti sempena maulidur rasul.

TINGKATAN:3A/3B/3C

TARIKH: 15/02/2011 (SELASA)

MASA: 4.00 – 5.10

BAHAGIAN:

AKTIVITI:

-

TAJUK:

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI:

ARAS 1:

ARAS 2:

ARAS 3:

REFLEKSI KENDIRI:

-Cuti sempena maulidur rasul.

TINGKATAN: 3E/3F

TARIKH: 16/01/2011 (RABU)

MASA: 11.30 – 12.40

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI:

- Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar

- Guru menyoal soalan yang berkaitan

- Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal

TAJUK: PUASA

BBM:

- Buku Rujukan PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan

ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul

ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan

ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar. 90% pelajar telah memperdengarkan hafalan.

TINGKATAN:2G/2H

TARIKH:16/02/2011 (RABU)

MASA: 2.00 – 3.10

BAHAGIAN: Adab Dan Akhlak Islamiah

AKTIVITI:

-Guru menyatakan maksud berjiran menurut pandangan Islam

-Guru menerangkan hak-hak dan kewajipan seseorang muslim terhadap jiran

-Guru menjelaskan implikasi tidak beradab dengan jiran

-Guru menjelaskan hikmah memlihara adab berjiran

TAJUK: : Menghayati Adab Berjiran

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Amar Ma'ruf Nahi Mungkar

ARAS 1: Menyatakan maksud berjiran menurut pandangan Islam

ARAS 2: Menerangkan hak-hak dan kewajipan seseorang muslim terhadap jiran

ARAS 3: Menjelaskan hikmah memlihara adab berjiran

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat menjelaskan maksud jiran pada pandngan Islam dan member i 3 jenis jiran.


TINGKATAN:2G/2H

TARIKH: 17/02/2011 (KHAMIS)

MASA: 11.30 – 12.40

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI:

- Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar

- Guru menyoal soalan yang berkaitan

- Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal

TAJUK: Berwuduk

BBM:

- Buku Rujukan PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan

ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul

ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan

ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan

REFLEKSI KENDIRI:

-Kelas luar sidang belum bermula. Sebanyak 60% pelajar telah memperdengarkan hafalan.

TINGKATAN: 2E/2F

TARIKH: 17/02/2011 (KHAMIS)

MASA: 2.00 – 3.10

BAHAGIAN: Adab Dan Akhlak Islamiah

AKTIVITI:

-Guru menyatakan maksud berjiran menurut pandangan Islam

-Guru menerangkan hak-hak dan kewajipan seseorang muslim terhadap jiran

-Guru menjelaskan implikasi tidak beradab dengan jiran

-Guru menjelaskan hikmah memlihara adab berjiran

TAJUK: : Menghayati Adab Berjiran

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Amar Ma'ruf Nahi Mungkar

ARAS 1: Menyatakan maksud berjiran menurut pandangan Islam

ARAS 2: Menerangkan hak-hak dan kewajipan seseorang muslim terhadap jiran

ARAS 3: Menjelaskan hikmah memlihara adab berjiran

REFLEKSI KENDIRI:

- Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat menjelaskan maksud jiran pada pandngan Islam dan member i 3 jenis jiran.

TINGKATAN:3A/3B/3C

TARIKH:17/02/2011(KHAMIS)

MASA: 4.00 – 5.10

BAHAGIAN: Tilawah/Kefahaman Ayat

AKTIVITI:

- Guru menjelaskan bukti Allah berkuasa membangkitkan manusia selepas mati

- Guru menerangkan cara-cara bersyukur

- Guru menyatakan perbezaan orang yang bersyukur dan tidak

TAJUK: Meyakini Hari Kebangkitan

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Mempercayai hari pembalasan

ARAS 1: Menerangkan bukti Allah berkuasa membangkitkan manusia selepas mati.

ARAS 2: Menjelaskan cara-cara bersyukur.

ARAS 3: Membezakan orang yang bersyukur dan tidak.

REFLEKSI KENDIRI:

-Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. Pelajar dapat menjelaskan maksud hari kebangkitan dan tujuannya.

TINGKATAN:3E/3F

TARIKH: 18/02/2011 (JUMAAT)

MASA: 2.00 – 3.10

BAHAGIAN: Tilawah/Kefahaman Ayat

AKTIVITI:

- Guru menjelaskan bukti Allah berkuasa membangkitkan manusia selepas mati

- Guru menerangkan cara-cara bersyukur

- Guru menyatakan perbezaan orang yang bersyukur dan tidak

TAJUK: Meyakini Hari Kebangkitan

BBM:

- Buku Teks

- Buku Rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Mempercayai hari pembalasan

ARAS 1: Menerangkan bukti Allah berkuasa membangkitkan manusia selepas mati.

ARAS 2: Menjelaskan cara-cara bersyukur.

ARAS 3: Membezakan orang yang bersyukur dan tidak.

REFLEKSI KENDIRI:

-Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. Pelajar dapat menjelaskan maksud hari kebangkitan dan tujuannya.

No comments:

Post a Comment