TINGKATAN: 3A/3B/3C | TARIKH: 03/01/2011 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: |
AKTIVITI: - | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: - |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: - Sesi pembelajaran tidak dijalankan. Kelas luar sidang belum bermula. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH:03/01/2011 (ISNIN) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Mukaddimah |
AKTIVITI: - Ucapan selamat datang - Sesi suai kenal - Pengenalan ringkas mengenai subjek Pendidikan Islam Tingkatan 2 | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN:2E/2F | TARIKH: 04/01/2011 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: Mukaddimah |
AKTIVITI: - Ucapan selamat datang - Pengenalan ringkas mengenai subjek Pendidikan Islam Tingkatan 2 | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 04/01/2011 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: - |
AKTIVITI: - | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Pembelajaran tidak dapat dilaksanakan. Kelas luar sidang belum bermula. | |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH:04/01/2011 (SELASA) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Mukaddimah |
AKTIVITI: : - Ucapan selamat datang - Sesi suai kenal - Pengenalan ringkas mengenai subjek Pendidikan Islam Tingkatan 3 | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN:3A/3B/3C | TARIKH: 04/01/2011 (SELASA) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Mukaddimah |
AKTIVITI: - Ucapan selamat datang - Pengenalan ringkas mengenai subjek Pendidikan Islam Tingkatan 3 | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: - |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN: 3E/3F | TARIKH: 05/01/2011 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: - |
AKTIVITI: - | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas luar sidang belum bermula. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH:05/01/2011 (RABU) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: - Penerangan guru tentang maksud hidayah dan rahmat - Perbincangan tentang cara mengekalkan hidayah - Pelajar memberi sumbang saran tentang kelebihan hidayah dan kesan tidak mendapat hidayah | TAJUK: : HIDAYAH SUMBER KEBAHGIAAN (SURAH ALI IMRAN AYAT 8) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Keimanan dan ketaqwaan kepada Allah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian hidayah dan rahmat dengan betul. ARAS 2: Menerangkan cara mengekalkan hidayat secara ringkas. ARAS 3: Membanding beza kelebihan mendapat hidayat dengan akibat tidak mendapat hidayat. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memberikan maksud hidayat dan rahmat secara ringkas. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 06/01/2011 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: - |
AKTIVITI: - | TAJUK: - |
BBM: - | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas luar sidang belum bermula. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 06/01/2011 (KHAMIS) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Kefahaman Ayat |
AKTIVITI: - Penerangan guru tentang maksud hidayah dan rahmat - Perbincangan tentang cara mengekalkan hidayah - Pelajar memberi sumbang saran tentang kelebihan hidayah dan kesan tidak mendapat hidayah | TAJUK: HIDAYAH SUMBER KEBAHGIAAN (SURAH ALI IMRAN AYAT 8) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Mencontohi kehidupan para nabi dan rasul. |
ARAS 1: Menyatakan pengertian hidayah dan rahmat dengan betul. ARAS 2: Menerangkan cara mengekalkan hidayat secara ringkas. ARAS 3: Membanding beza kelebihan mendapat hidayat dengan akibat tidak mendapat hidayat. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar, semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. Pelajar dapat memberikan maksud hidayah dan rahmat secara ringkas beserta contoh. | |
TINGKATAN:3A/3B/3C | TARIKH:06/01/2011 (KHAMIS) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru tentang maksud nabi dan rasul - Pelajar memberikan perbezaan antara nabi dan rasul - Guru menjelaskan tugas-tugas rasul - Guru menerangkan tentang peranan rasul sebagai pemimpin dalam rumahtangga, dalam masyarakat dan dalam Negara. | TAJUK: BERIMAN KEPADA RASUL UNIT 1: PENGERTIAN NABI DAN RASUL
|
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Mencontohi Kehidupan para nabi dan rasul |
ARAS 1: Menyatakan pengertian nabi dan rasul. ARAS 2: Menerangkan tugas-tugas rasul. ARAS 3: Membanding beza antara nabi dan rasul. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. Pelajar dapat membezakan antara nabi dan rasul. | |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH: 07/01/2011 (JUMAAT) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru tentang maksud nabi dan rasul - Pelajar memberikan perbezaan antara nabi dan rasul - Guru menjelaskan tugas-tugas rasul - Guru menerangkan tentang peranan rasul sebagai pemimpin dalam rumahtangga, dalam masyarakat dan dalam Negara. | TAJUK: BERIMAN KEPADA RASUL UNIT 1: PENGERTIAN NABI DAN RASUL
|
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Mencontohi kehidupan para nabi dan rasul. |
ARAS 1: Menyatakan pengertian nabi dan rasul. ARAS 2: Menerangkan tugas-tugas rasul. ARAS 3: Membanding beza antara nabi dan rasul. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. Pelajar dapat membezakan antara nabi dan rasul. |
Friday, 14 January 2011
Minggu Pertama
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment