TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH: 16/08/2010 (ISNIN) |
MASA: 10.50 – 12.00 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Azan, Iqamat, Jawapannya dan Doa Selepas Azan dan Iqamat |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 30% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN:1E/1F | TARIKH:16/08/2010 (ISNIN) |
MASA: 3.00 – 4.00 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan maksud samak -Guru menyebutkan bahan-bahan untuk samak satu persatu -Guru menunjukkan demonstari samak secara ringkas - Guru menjelaskan kulit haiwan yang boleh disamak dan yang tidak boleh disamak -Guru menerangkan hikmah melakukan samak | TAJUK: Samak |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Memahami pengertian sertu dan samak. ARAS 2: Menyatakan perbezaan antara sertu dan samak. ARAS 3: Menjelaskan rasional kepentingan sertu dan samak. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar, semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 17/08/2010 (SELASA) |
MASA: 10.50 – 12.00 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Beristinjak |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 20% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH:17/08/2010 (SELASA) |
MASA: 2.30 – 3.30 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan tentang konsep beribadah secara ringkas - Murid member sumbang saran tentang amalan beribadah dalam kehidupan seharian mereka - Guru membanding beza antara adat dan ibadah -Guru menjelaskan tentang hikmah dan adab dalam beribadah | TAJUK: Wawasan Beribadah |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Patuh dan taat pada perintah Allah Taala |
ARAS 1: Menyatakan konsep ibadat secara ringkas. ARAS 2: Membanding beza antara ibadat dengan adat. ARAS 3: Menerangkan kepentingan menjaga adab ketika beribadat secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1F/1E | TARIKH: 18/08/2010 (RABU) |
MASA: 10.50 – 12.00 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Beristinjak |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 25% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 18/08/2010 (RABU) |
MASA: 1.15 – 2.15 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan tentang konsep beribadah secara ringkas - Murid member sumbang saran tentang amalan beribadah dalam kehidupan seharian mereka - Guru membanding beza antara adat dan ibadah -Guru menjelaskan tentang hikmah dan adab dalam beribadah | TAJUK: Wawasan Beribadah |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Patuh dan taat pada perintah Allah Taala |
ARAS 1: Menyatakan konsep ibadat secara ringkas. ARAS 2: Membanding beza antara ibadat dengan adat. ARAS 3: Menerangkan kepentingan menjaga adab ketika beribadat secara ringkas. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN: 1I/1J | TARIKH: 18/08/2010 (RABU) |
MASA: 3.00 – 4.00 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan maksud samak -Guru menyebutkan bahan-bahan untuk samak satu persatu -Guru menunjukkan demonstari samak secara ringkas - Guru menjelaskan kulit haiwan yang boleh disamak dan yang tidak boleh disamak -Guru menerangkan hikmah melakukan samak | TAJUK: Samak |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Menentukan diri, alat dan pakaian dalam keadaan bersih. |
ARAS 1: Memahami pengertian sertu dan samak. ARAS 2: Menyatakan perbezaan antara sertu dan samak. ARAS 3: Menjelaskan rasional kepentingan sertu dan samak. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan agak baik. Perhatian pelajar terhadap pembelajaran agak lancar. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 19/08/2010 (KHAMIS) |
MASA: 10.50 – 12.00 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Azan, Iqamat, Jawapannya dan Doa Selepas Azan dan Iqamat |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 40% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 1F/1E | TARIKH: 19/08/2010 (KHAMIS) |
MASA: 1.15 – 2.15 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan tentang konsep menuntut ilmu -Guru membanding beza antara pelajar yang beradab menuntut ilmu dan pelajar yang tidak menjaga adab menuntut ilmu - Guru menyenaraikan adab-adab menuntut ilmu -Guru menjelaskan kepentingan adab menuntut ilmu | TAJUK: Adab Menuntut Ilmu |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Berusaha menambah ilmu |
ARAS 1: Mengetahui konsep menuntut ilmu. ARAS 2: Menyenaraikan adab-adab menuntut ilmu. ARAS 3: Membezakan ilmu-ilmu yang berfaedah dan tidak berfaedah. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 19/08/2010 (KHAMIS) |
MASA: 2.30 – 3.30 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: - Guru menceritakan secara ringkas tentang riwayat hidup Saidina Abdur Rahman Bin Auf - Guru menerangkan sifat peribadi Saidina Abdul Rahman Bin Auf secara ringkas - Guru | TAJUK: Saidina Abdur Rahman Bin Auf Ahli Perniagaan Berwawasan |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Meneladani tokoh-tokoh Islam terdahulu dan sirahnya. |
ARAS 1: Menceritakan secara ringkas tentang riwayat hidup Saidina Abdur Rahman Bin Auf. ARAS 2: Menerangkan sifat peribadi Saidina Abdul Rahman Bin Auf secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan jasa dan sumbangan Saidina Abdul Rahman Bin Auf. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 20/08/2010 (JUMAAT) |
MASA: 3.30 – 4.20 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: - Guru menceritakan secara ringkas tentang riwayat hidup Saidina Abdur Rahman Bin Auf - Guru menerangkan sifat peribadi Saidina Abdul Rahman Bin Auf secara ringkas - Guru | TAJUK: Saidina Abdur Rahman Bin Auf Ahli Perniagaan Berwawasan |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menceritakan secara ringkas tentang riwayat hidup Saidina Abdur Rahman Bin Auf. ARAS 2: Menerangkan sifat peribadi Saidina Abdul Rahman Bin Auf secara ringkas. ARAS 3: Menerangkan jasa dan sumbangan Saidina Abdul Rahman Bin Auf. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 20/08/2010 (JUMAAT) |
MASA: 4.20 – 5.10 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan tentang konsep menuntut ilmu -Guru membanding beza antara pelajar yang beradab menuntut ilmu dan pelajar yang tidak menjaga adab menuntut ilmu - Guru menyenaraikan adab-adab menuntut ilmu -Guru menjelaskan kepentingan adab menuntut | TAJUK: Adab Menuntut Ilmu
|
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Berusaha menambah ilmu |
ARAS 1: Mengetahui konsep menuntut ilmu. ARAS 2: Menyenaraikan adab-adab menuntut ilmu. ARAS 3: Membezakan ilmu-ilmu yang berfaedah dan tidak berfaedah. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan agak lancar. |
Friday, 3 September 2010
Minggu Ketiga Puluh Tiga
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment