TINGKATAN: 1B/1E
|
TARIKH: 16/06/2014
(ISNIN)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
-Menghafaz
-Penerangan
|
TAJUK: Beristinjak
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
NILAI:Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud istinjak.
ARAS 2: Menerangkan cara beristinjak.
ARAS 3:
Menunjukkan cara beristinjak.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar.
|
|
TINGKATAN:2I/2J
|
TARIKH: 16/06/2014
(ISNIN)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Bercerita
- Soal Jawab
|
TAJUK: Saidina Abu Hurairah Perawi Hadis
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1:
Menyatakan biodata Saidina Abu Hurairah secara ringkas.
ARAS 2:
Menyenaraikan sifat peribadi Saidina Abu Hurairah.
ARAS 3:
Menjelaskan pengorbanan Saidina Hurairah.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami tajuk
dengan baik.
|
|
TINGKATAN:2E/2F
|
TARIKH: 16/06/2014
(ISNIN)
|
MASA: 04.00 – 05.10
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Bercerita
- Soal Jawab
|
TAJUK: Saidina Abu Hurairah Perawi Hadis
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Pengetahuan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1:
Menyatakan biodata Saidina Abu Hurairah secara ringkas.
ARAS 2:
Menyenaraikan sifat peribadi Saidina Abu Hurairah.
ARAS 3:
Menjelaskan pengorbanan Saidina Abu Hurairah.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami tajuk
dengan baik.
|
|
TINGKATAN: 2I/2J
|
TARIKH: 17/06/2014
(SELASA)
|
MASA: 11.30 – 12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Menghafaz
-Menerangkan
-Demonstrasi
|
TAJUK: Cara Mandi Wajib
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud mandi wajib.
ARAS 2:
Menjelaskan perkara yang menyebabkan wajib mandi.
ARAS 3:
Menerangkan cara mandi wajib.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar.
|
|
TINGKATAN:1B/1E
|
TARIKH: 17/06/2014
(SELASA)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Bercerita
- Soal Jawab
|
TAJUK: Kejayaan
Rasulullah Meletakkan Asas Akidah Yang Kukuh
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1:
Menyatakan perjuangan Rasulullah di Mekah.
ARAS 2:
Menerangkan bentuk ajaran yang disampaikan oleh Rasulullah.
ARAS 3:
Menjelaskan ancaman yang dihadapi oleh Rasulullah dan para sahabat
baginda.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan
baik. Guru memberi penerangan tambahan.
|
|
TINGKATAN:1I/1J
|
TARIKH: 17/06/2014
(SELASA)
|
MASA: 03.25 – 04.35
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Bercerita
- Soal Jawab
|
TAJUK: Kejayaan
Rasulullah Meletakkan Asas Akidah Yang Kukuh
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1:
Menyatakan perjuangan Rasulullah di Mekah.
ARAS 2:
Menerangkan bentuk ajaran yang disampaikan oleh Rasulullah.
ARAS 3:
Menjelaskan ancaman yang dihadapi oleh Rasulullah dan para sahabat
baginda.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya 80% pelajar dapat memahami tajuk dengan
baik. Guru memberi penerangan tambahan.
|
|
TINGKATAN: 1I/1J
|
TARIKH: 18/06/2014
(RABU)
|
MASA: 11.30 – 12.40
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI:
- Menghafaz
-Penerangan
|
TAJUK: Beristinjak
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud istinjak.
ARAS 2: Menerangkan cara beristinjak.
ARAS 3:
Menunjukkan cara beristinjak.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar.
|
|
TINGKATAN:2I/2J
|
TARIKH: 18/06/2014
(RABU)
|
MASA: 12.50 – 02.00
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Sumbang Saran
- Soal Jawab
|
TAJUK: Sedekah
Pemangkin Kesejahteraan
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan konsep sedekah secara umum.
ARAS 2: Menjelaskan adab sedekah.
ARAS 3: Menghuraikan implikasi amalan
sedekah terhadap individu, keluarga, masyarakat dan negara.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan
baik.
|
|
TINGKATAN:2F/2E
|
TARIKH: 19/06/2014
(KHAMIS)
|
MASA: 11.30 – 12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Menghafaz
-Menerangkan
-Demonstrasi
|
TAJUK: Cara Mandi
Wajib
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud mandi wajib.
ARAS 2:
Menjelaskan perkara yang menyebabkan wajib mandi.
ARAS 3:
Menerangkan cara mandi wajib.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami tajuk
dengan baik.
|
|
TINGKATAN: 1B/1E
|
TARIKH: 19/06/2014
(KHAMIS)
|
MASA: 3.25 – 4.35
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Soal Jawab
|
TAJUK: Konsep
Muslim Dan Mukmin
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan pengertian Islam, Iman dan Ihsan.
ARAS 2: Menjelaskan sifat-sifat muslim dan mukmin
serta perbezaan diantara kedua-duanya.
ARAS 3: Menyenaraikan ciri-ciri muslim dan mukmin
yang sejati.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami tajuk
dengan baik.
|
|
TINGKATAN:1I/1J
|
TARIKH: 20/06/2014
(JUMAAT)
|
MASA: 2.30 – 3.45
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Soal Jawab
|
TAJUK: Konsep Muslim
Dan Mukmin
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI:Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan pengertian Islam, Iman dan
Ihsan.
ARAS 2:
Menjelaskan sifat-sifat muslim dan mukmin serta perbezaan diantara
kedua-duanya.
ARAS 3:
Menyenaraikan ciri-ciri muslim dan mukmin yang sejati.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya semua pelajar dapat memahami tajuk
dengan baik.
|
|
TINGKATAN:2E/2F
|
TARIKH: 20/06/2014
(JUMAAT)
|
MASA: 5.10 – 6.20
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Sumbang Saran
- Soal Jawab
|
TAJUK: Sedekah
Pemangkin Kesejahteraan
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan konsep sedekah secara umum.
ARAS 2: Menjelaskan adab sedekah.
ARAS 3: Menghuraikan implikasi amalan
sedekah terhadap individu, keluarga, masyarakat dan negara.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan
baik.
|
Friday, 20 June 2014
Minggu kedua Puluh Lima
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment