TINGKATAN: 1B/1E
|
TARIKH: 27/01/2014
(ISNIN)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
-Menghafaz
- Penerangan
|
TAJUK: Rukun
Islam
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
NILAI:Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan rukun Islam satu persatu.
ARAS 2: Menerangkan rukun Islam satu
persatu.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 50% pelajar
telah memperdengarkan hafazan mereka.
|
|
TINGKATAN:2I/2J
|
TARIKH:27/01/2014
(ISNIN)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Sumbangsaran
|
TAJUK: Beriman Kepada Asma’ Al-Husna
Unit 4: Ar-Rahim (Allah Maha Penyayang)
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud Ar-Rahim.
ARAS 2: Menjelaskan bukti Allah bersifat
Ar-Rahim.
ARAS 3: Memberi pendapat tindakan yang
bertentangan dengan konsep Ar-Rahim.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar memahami tajuk dengan baik.
|
|
TINGKATAN:2E/2F
|
TARIKH: 27/01/2014
(ISNIN)
|
MASA: 04.00 – 05.10
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Sumbangsaran
|
TAJUK: Beriman Kepada Asma’ Al-Husna
Unit 5: Al-Hakim (Allah Maha Bijaksana)
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Pengetahuan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud Al-Hakim.
ARAS 2: Menjelaskan tanda-tanda Allah
bersifat Al-Hakim.
ARAS 3: Memberi pendapat tindakan yang
bertentangan dengan konsep Al-Hakim.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Sesi
pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik.
Secara keseluruhannya pelajar memahami tajuk dengan baik.
|
|
TINGKATAN: 2I/2J
|
TARIKH: 28/01/2014
(SELASA)
|
MASA: 11.30 – 12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Menghafaz
-Menerangkan
-Demonstrasi
|
TAJUK: Cara Bertayammum
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1:
ARAS 2:
Menerangkan langkah-langkah bertayammum.
ARAS 3:
Menunjukkan cara bertayammum dengan tertib.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar, secara keseluruhannya semua pelajar telah menunjukkan dan
menerangkan cara bertayammum.
|
|
TINGKATAN:1B/1E
|
TARIKH:28/01/2014
(SELASA)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI: :
- Penerangan
- Sumbangsaran
|
TAJUK: Pengenalan Hadis
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud hadis.
ARAS 2: Menjelaskan kedudukan hadis dalam
Islam.
ARAS 3: Membezakan hadis dengan Al-Quran.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan
dengan lancar.Pelajar dapat memahami tajuk dengan baik.
|
|
TINGKATAN:1I/1J
|
TARIKH: 28/01/2014
(SELASA)
|
MASA: 03.25 – 04.35
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Sumbangsaran
|
TAJUK: Pengenalan Hadis
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud hadis.
ARAS 2: Menjelaskan kedudukan hadis dalam
Islam.
ARAS 3: Membezakan hadis dengan Al-Quran.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar. 80% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Guru menerangkan
semula kepada pelajar yang kurang faham.
|
|
TINGKATAN: 1I/1J
|
TARIKH: 29/01/2014
(RABU)
|
MASA: 11.30 – 12.40
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI:
- Menghafaz
-Penerangan
|
TAJUK: Rukun
Islam
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
NILAI: Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan rukun Islam satu persatu.
ARAS 2: Menerangkan rukun Islam satu
persatu.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan dengan
lancar. 70% pelajar telah memperdengarkan hafazan mereka.
|
|
TINGKATAN:2I/2J
|
TARIKH:29/01/2014
(RABU)
|
MASA: 12.50 – 02.00
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI:
- Penerangan
- Sumbangsaran
|
TAJUK: Beriman Kepada Asma’ Al-Husna
Unit 5: Al-Hakim ( Allah Maha Bijaksana)
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
NILAI: Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Menyatakan maksud Al-Hakim.
ARAS 2: Menjelaskan tanda-tanda Allah
bersifat Al-Hakim.
ARAS 3: Memberi pendapat tindakan yang
bertentangan dengan konsep Al-Hakim.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Sesi
pembelajaran berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar memahami
tajuk dengan baik.
|
|
Cuti sempena sambutan Tahun Baru Cina
30/01/2014 – 31/01/2014 (Khamis-Jumaat)
|
Friday, 31 January 2014
Minggu Kelima
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment