hTINGKATAN: 3F/3G
|
TARIKH: 15/07/2013
(ISNIN)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PBS
|
AKTIVITI:
- Pelajar
diberikan dengan ayat-ayat yang perlu dihafal dan pilihan surah untuk dibaca
dan dinilai
|
TAJUK: Ayat
Hafazan dan Tilawah
|
BBM:
- Al-Quran
-Buku ayat hafazan
|
|
ARAS 1: Membaca ayat-ayat terpilih
ARAS 2: Menghafal ayat-ayat terpilih
ARAS 3: Memperdengarkan bacaan ayat-ayat
terpilih
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
|
TINGKATAN:1I/1J
|
TARIKH: 15/07/2013
(ISNIN)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Tilawah/Ayat
Kefahaman
|
AKTIVITI:
- Wakil pelajar
membacakan surahAl-Baqarah ayat 201
-Guru menerangkan
maksud ayat secara ringkas
-Guru menyatakan
maksud doa dan tujuannya
-Guru menerangkan
adab berdoa
-Guru menjelaskan
hikmat berdoa
|
TAJUK: Kepentingan
Doa Dalam Hidup Mukmin
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan maksud doa.
ARAS 2: Menerangkan adab berdoa.
ARAS 3: Menjelaskan hikmat berdoa.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar. Pelajar dapat memahami adab berdoa dan hikmat berdoa.
|
|
TINGKATAN: 1I/1J
|
TARIKH: 16/07/2013
(SELASA)
|
MASA: 11.30 – 12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru menyoal
soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Cara Beristinjak
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
|
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah
ditentukan
ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar.
|
|
TINGKATAN:3A/3B/3C
|
TARIKH: 16/07/2013
(SELASA)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI: :
- Guru menyatakan
maksud solat sunat tahajud
-Guru menjelaskan
tujuan dan cara mengerjakan solat sunat tahajud
-Guru menerangkan
perbezaan solat sunat tahajud dengan solat sunat hajat
|
TAJUK: Solat Sunat Tahajud
|
BBM:
-Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan maksud solat sunat tahajud.
ARAS 2: Menjelaskan tujuan dan cara
mengerjakan solat sunat tahajud.
ARAS 3: Menerangkan perbezaan antara solat
sunat tahajud dengan solat sunat hajat.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan
baik. Pelajar dapat menerangkan tujuan solat sunat tahajud secara ringkas.
|
|
TINGKATAN:1E/1F
|
TARIKH: 16/07/2013
(SELASA)
|
MASA: 4.00 – 5.10
|
BAHAGIAN: Tilawah/Ayat
Kefahaman
|
AKTIVITI:
- Wakil pelajar
membacakan surahAl-Baqarah ayat 201
-Guru menerangkan
maksud ayat secara ringkas
-Guru menyatakan
maksud doa dan tujuannya
-Guru menerangkan
adab berdoa
-Guru menjelaskan
hikmat berdoa
|
TAJUK: Kepentingan
Doa Dalam Hidup Mukmin
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan maksud doa.
ARAS 2: Menerangkan adab berdoa.
ARAS 3: Menjelaskan hikmat berdoa.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar. Pelajar dapat memahami adab berdoa dan hikmat berdoa.
|
|
TINGKATAN: 3A/3B/3C
|
TARIKH: 17/07/2013
(RABU)
|
MASA: 11.30 –
12.40
|
BAHAGIAN: PBS
|
AKTIVITI:
- Pelajar
diberikan dengan ayat-ayat yang perlu dihafal dan pilihan surah untuk dibaca
dan dinilai
|
TAJUK: Ayat Hafazan dan Tilawah
|
BBM:
- Al-Quran
-Buku ayat
Hafazan
|
|
ARAS 1: Membaca ayat-ayat terpilih
ARAS 2: Menghafal ayat-ayat terpilih
ARAS 3: Memperdengarkan bacaan ayat-ayat
terpilih
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar.
|
|
TINGKATAN:3F/3G
|
TARIKH: 17/07/2013(RABU)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI:
- Guru menyatakan
maksud solat sunat tahajud
-Guru menjelaskan
tujuan dan cara mengerjakan solat sunat tahajud
-Guru menerangkan
perbezaan solat sunat tahajud dengan solat sunat hajat
|
TAJUK: Solat Sunat Tahajud
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan maksud solat sunat tahajud.
ARAS 2: Menjelaskan tujuan dan cara
mengerjakan solat sunat tahajud.
ARAS 3: Menerangkan perbezaan antara solat
sunat tahajud dengan solat sunat hajat.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan
baik. Pelajar dapat menerangkan tujuan solat sunat tahajud secara ringkas.
|
|
TINGKATAN:1E/1F
|
TARIKH: 18/07/2013
(KHAMIS)
|
MASA: 11.30 – 12.40
|
BAHAGIAN: PAFA
|
AKTIVITI:
- Guru
menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar
- Guru menyoal
soalan yang berkaitan
- Pelajar
menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
|
TAJUK: Beristinjak
|
BBM:
- Buku Rujukan
PAFA
|
|
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul
ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah
ditentukan
ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 3A/3B/3C
|
TARIKH: 18/07/2013
(KHAMIS)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
-Guru menyatakan
maksud piagam Madinah
-Guru
menyenaraikan kandungan piagam Madinah
-Guru menjelaskan
kesan dan hikmatpembentukan piagam Madinah
-Guru menerangkan
kepentingan peraturan dalam kehidupan dan kesan tidak mematuhinya
|
TAJUK: Kepimpinan Rasulullah Di Madinah
Unit 1: Piagam
Madinah
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan maksud piagam Madinah.
ARAS 2: Menjelaskan kesan dan hikmatpembentukan piagam Madinah .
ARAS 3: Menerangkan kepentingan peraturan dalam kehidupan dan
kesan tidak mematuhinya.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan
dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan
baik.
|
|
TINGKATAN:1I/1J
|
TARIKH: 18/07/2013
(KHAMIS)
|
MASA: 4.00 – 5.10
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
- Guru menyatakan
strategi dakwah Rasulullah
-Guru
menghuraikan teknik dakwah Rasulullah
-Guru menerangkan
faktor penentangan dakwah Rasulullah
|
TAJUK: Strategi
Perjuangan Rasulullah Di Madinah
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan strategi dakwah Rasulullah.
ARAS 2: Menjelaskan teknik dakwah Rasulullah .
ARAS 3: Menerangkan faktor
penentangan dakwah Rasulullah.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat
memahami tajuk dengan baik.
|
|
TINGKATAN:3F/3G
|
TARIKH: 19/07/2013
(JUMAAT)
|
MASA: 2.00 – 3.10
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
-Guru menyatakan
maksud piagam Madinah
-Guru
menyenaraikan kandungan piagam Madinah
-Guru menjelaskan
kesan dan hikmatpembentukan piagam Madinah
-Guru menerangkan
kepentingan peraturan dalam kehidupan dan kesan tidak mematuhinya
|
TAJUK: Kepimpinan Rasulullah Di Madinah
Unit 1: Piagam
Madinah
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan maksud piagam Madinah.
ARAS 2: Menjelaskan kesan dan hikmatpembentukan piagam Madinah .
ARAS 3: Menerangkan kepentingan peraturan dalam kehidupan dan
kesan tidak mematuhinya.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. Secara
keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan baik.
|
|
TINGKATAN:1E/1F
|
TARIKH:19/07/2013
(JUMAAT)
|
MASA: 5.10 – 6.20
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI:
- Guru menyatakan
strategi dakwah Rasulullah
-Guru
menghuraikan teknik dakwah Rasulullah
-Guru menerangkan
faktor penentangan dakwah Rasulullah
|
TAJUK: Strategi
Perjuangan Rasulullah Di Madinah
|
BBM:
- Buku Teks
- Buku Rujukan
|
|
ARAS 1: Menyatakan strategi dakwah Rasulullah.
ARAS 2: Menjelaskan teknik dakwah Rasululla .
ARAS 3: Menerangkan faktor
penentangan dakwah Rasulullah.
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. Secara
keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan baik.
|
Wednesday, 31 July 2013
Minggu Kedua Puluh Sembilan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment