TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 19/03/2012 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Berwuduk |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 70% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 3I/3J | TARIKH:19/03/2012 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Pembetulan Ujian Pra PMR 1 |
AKTIVITI: -Guru mengembalikan kertas jawapan kepada pelajar. -Guru dan pelajar berbincang setiap soalan ujian dan membuat pembetulan. | TAJUK: |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN: 3I/3J | TARIKH: 20/03/2012 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Solat Jenazah |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 80% pelajar telah memperdengarkan hafalan kepada guru. | |
TINGKATAN: 3E/3F | TARIKH:20/03/2012 (SELASA) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Pembetulan Ujian Pra PMR 1 |
AKTIVITI: : -Guru mengembalikan kertas jawapan kepada pelajar. -Guru dan pelajar berbincang setiap soalan ujian dan membuat pembetulan. | TAJUK: |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: ARAS 2: ARAS 3: | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 20/03/2012 (SELASA) |
MASA: 3.20 – 4.35 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Mengimbas kembali pelajaran Al- Asmaul Husna -Guru menerangkan tentang pengertian Ar-Rahman sebagai sifat Allah -Membuat perbandingan antara sifat pemurah Allah dengan manusia | TAJUK: : Unit 4- Ar-Rahman (Allah Maha Pemurah) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Keimanan kepada Allah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian ar-Rahman. ARAS 2: Menyatakan.dalil dan kesan beriman denganNya. ARAS 3: Membanding beza sifat pemurah Allah dengan manusia. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menyebutkan maksud Ar-Rahman. Guru memberikan latihan pengukuhan. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 21/03/2012 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Berwuduk |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 80% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH:21/03/2012 (RABU) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Mengimbas kembali pelajaran Al- Asmaul Husna -Guru menerangkan tentang pengertian Ar-Rahman sebagai sifat Allah -Membuat perbandingan antara sifat pemurah Allah dengan manusia | TAJUK: : Unit 4- Ar-Rahman (Allah Maha Pemurah) |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Keimanan kepada Allah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian ar-Rahman. ARAS 2: Menyatakan.dalil dan kesan beriman denganNya. ARAS 3: Membanding beza sifat pemurah Allah dengan manusia. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menyebutkan maksud Ar-Rahman. Guru memberikan latihan pengukuhan. | |
TINGKATAN: 3E/3F | TARIKH: 22/03/2012 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Solat Jenazah |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 80% pelajar telah memperdengarkan hafalan kepada guru. | |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 22/03/2012 (KHAMIS) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: -Mengimbas kembali pelajaran Al- Asmaul Husna -Guru menerangkan tentang pengertian Ar-Rahim sebagai sifat Allah -Membuat perbandingan antara Ar-Rahman dan Ar-Rahim | TAJUK: Unit 4 - Ar-Rahim: Allah Maha Penyayang |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Keimanan kepada Allah |
ARAS 1: Menyatakan pengertian ar-Rahim. ARAS 2: Menyatakan dalil dan kesan beriman denganNya. ARAS 3: Membanding beza antara ar-Rahman dan ar-Rahim. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Lebih kurang 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menerangkan secara ringkas pengertian Ar-Rahim dan perbezaannya dengan Ar-Rahman. | |
TINGKATAN: 3I/3J | TARIKH:22/03/2012 (KHAMIS) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan maksud solat aidilfitri dan aidiladha -Guru menyenaraikan amalan sebelum solat aidilfitri dan aidiladha -Guru menerangkan kaifiah solat aidilfitri dan aidiladha -Guru membezakan antara solat Jumaat dengan solat hari raya | TAJUK: Solat Aidilfitri dan Solat Aidiladha |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Bersyukur dengan nikmat Allah |
ARAS 1: Menyatakan maksud solat aidilfitri dan aidiladha. ARAS 2: Menyenaraikan amalan sebelum solat aidilfitri dan aidiladha. ARAS 3: Membezakan antara solat Jumaat dengan solat hari raya. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Lebih kurang 90% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik. Pelajar dapat menyatakan maksud solat aidilfitri dan aidiladha. Guru memberikan soalan pengukuhan. | |
TINGKATAN: 3E/3F | TARIKH:23/03/2012 (JUMAAT) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan maksud solat aidilfitri dan aidiladha -Guru menyenaraikan amalan sebelum solat aidilfitri dan aidiladha -Guru menerangkan kaifiah solat aidilfitri dan aidiladha -Guru membezakan antara solat Jumaat dengan solat hari raya | TAJUK: Solat Aidilfitri dan Solat Aidiladha |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI Bersyukur dengan nikmat Allah |
ARAS 1: Menyatakan maksud solat aidilfitri dan aidiladha. ARAS 2: Menyenaraikan amalan sebelum solat aidilfitri dan aidiladha. ARAS 3: Membezakan antara solat Jumaat dengan solat hari raya. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Lebih kurang 90% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik. Pelajar dapat menyatakan maksud solat aidilfitri dan aidiladha. Guru memberikan soalan pengukuhan. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 22/03/2012 (JUMAAT) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Mengimbas kembali pelajaran Al- Asmaul Husna -Guru menerangkan tentang pengertian Ar-Rahim sebagai sifat Allah -Membuat perbandingan antara Ar-Rahman dan Ar-Rahim | TAJUK: Unit 4 - Ar-Rahim: Allah Maha Penyayang |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Mencontohi keperibadian tokoh-tokoh Islam |
ARAS 1: Menyatakan pengertian ar-Rahim. ARAS 2: Menyatakan dalil dan kesan beriman denganNya. ARAS 3: Membanding beza antara ar-Rahman dan ar-Rahim. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Lebih kurang 90% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menerangkan secara ringkas pengertian Ar-Rahim dan perbezaannya dengan Ar-Rahman. |
Monday, 26 March 2012
Minggu Kedua Belas
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment