TINGKATAN: 3A/3B/3C | TARIKH: 04/07/2011 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: Kerja Kursus |
AKTIVITI: - Guru menyoal pelaj surah-surah yang perlu dihafal - Pelajar membaca surah-surah yang dihafal dan membaca surah pilihan untuk tilawah | TAJUK: Ujian Tilawah Dan Hafazan |
BBM: - Salinan surah-surah hafazan PMR | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menghafal surah yang ditetapkan. ARAS 2: Memperdengarkan hafalan kepada guru. ARAS 3: Membaca dengan tajwid yang betul. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 70% pelajar telah memperdengarkan hafazan dan tilawah. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 04/07/2011 (ISNIN) |
MASA: 12.50 – 2.00 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan pengertian beriman kepada malaikat -Guru menerangkan keistimewaan malaikat -Guru menjelaskan sifat-sifat malaikat -Guru menyatakan kesan-kesan beriman kepada malaikat | TAJUK: Beriman Kepada Malaikat |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Sentiasa yakin dengan kehadiran malaikat |
ARAS 1: Menyatakan pengertian beriman kepada malaikat. ARAS 2: Menerangkan keistimewaan malaikat. ARAS 3: Menyatakan kesan-kesan beriman kepada malaikat. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Sebagai pengukuhan guru memberikan soalan latihan. | |
TINGKATAN:2E/2F | TARIKH:04/07/2011 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan pengertian beriman kepada malaikat -Guru menerangkan keistimewaan malaikat -Guru menjelaskan sifat-sifat malaikat -Guru menyatakan kesan-kesan beriman kepada malaikat | TAJUK: Beriman Kepada Malaikat |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Sentiasa dengan kehadiran malaikat |
ARAS 1: Menyatakan pengertian beriman kepada malaikat. ARAS 2: Menerangkan keistimewaan malaikat. ARAS 3: Menyatakan kesan-kesan beriman kepada malaikat. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Secara keseluruhannya pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Guru memberikan soalan latihan sebagai pengukuhan. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 05/07/2011 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: Pafa |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Azan dan Iqamah |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka kepada guru. | |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH: 05/07/2011(SELASA) |
MASA: 2.00– 3.10 | BAHAGIAN: Kerja kursus |
AKTIVITI: : - Guru menyoal pelajar surah-surah yang perlu dihafal - Pelajar membaca surah-surah yang dihafal dan membaca surah pilihan untuk tilawah | TAJUK: Ujian Tilawah Dan Hafazan |
BBM: - Salinan surah-surah hafazan PMR | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menghafal surah yang ditetapkan. ARAS 2: Memperdengarkan hafalan kepada guru. ARAS 3: Membaca dengan tajwid yang betul. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 70% pelajar telah memperdengarkan hafazan dan tilawah. | |
TINGKATAN:3A/3B/3C | TARIKH: 05/07/2011 (SELASA) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Kerja Kursus |
AKTIVITI: - Guru menyoal pelaj surah-surah yang perlu dihafal - Pelajar membaca surah-surah yang dihafal dan membaca surah pilihan untuk tilawah | TAJUK: Ujian Tilawah Dan Hafazan |
BBM: - Salinan surah-surah hafazan PMR | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menghafal surah yang ditetapkan. ARAS 2: Memperdengarkan hafalan kepada guru. ARAS 3: Membaca dengan tajwid yang betul. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 90% pelajar telah memperdengarkan hafazan dan tilawah. | |
TINGKATAN: 3E/3F | TARIKH: 06/07/2011 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: Kerja Kursus |
AKTIVITI: - Guru menyoal pelajar surah-surah yang perlu dihafal - Pelajar membaca surah-surah yang dihafal dan membaca surah pilihan untuk tilawah | TAJUK: Ujian Tilawah dan Hafazan |
BBM: - Salinan Surah Hafazan PMR | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menghafal surah yang ditetapkan. ARAS 2: Memperdengarkan hafalan kepada guru. ARAS 3: Membaca dengan tajwid yang betul. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 90% pelajar telah memperdengarkan tilawah dan hafalan kepada guru. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 06/07/2011 (RABU) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Adab Dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan maksud doa - Pelajar memberikan pendapat tentang kepentingan berdoa -Guru menyenaraikan adab-adab berdoa yang dituntut oleh syarak -Guru menjelaskan waktu dan tempat yang dimustajabkan berdoa | TAJUK: Doa Penyeri Kehidupan |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Doa mengikut waktu dan tempat yang mustajab |
ARAS 1: Menyatakan maksud doa ARAS 2: Menyenaraikan adab-adab berdoa yang dituntut oleh syarak ARAS 3: Menjelaskan waktu dan tempat yang dimustajabkan berdoa | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Rata-rata keseluruhan pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menerangkan secara ringkas maksud doa. Guru memberikan latihan sebagai pengukuhan. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH:07/07/2011 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.30 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Azan Dan Iqamat |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Kesemua pelajar telah memperdengarkan hafalan kepada guru. | |
TINGKATAN: 2E/2F | TARIKH: 07/07/2011 (KHAMIS) |
MASA: 12.50 – 2.00 | BAHAGIAN: Adab Dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: -Guru menyatakan maksud doa - Pelajar memberikan pendapat tentang kepentingan berdoa -Guru menyenaraikan adab-adab berdoa yang dituntut oleh syarak -Guru menjelaskan waktu dan tempat yang dimustajabkan berdoa | TAJUK: Doa Penyeri Kehidupan |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Doa mengikut waktu dan tempat yang mustajab |
ARAS 1: Menyatakan maksud doa ARAS 2: Menyenaraikan adab-adab berdoa yang dituntut oleh syarak ARAS 3: Menjelaskan waktu dan tempat yang dimustajabkan berdoa | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Rata-rata keseluruhan pelajar dapat memahami tajuk dengan baik. Pelajar dapat menerangkan kepentingan doa dalam kehidupan secara ringkas. Guru memberikan latihan sebagai pengukuhan. | |
TINGKATAN:3A/3B/3C | TARIKH: 07/07/2011(KHAMIS) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Kerja Kursua |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal
| TAJUK: Ujian Tilawah Dan Hafazan |
BBM: - Salinan surah-surah hafazan PMR | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menghafal surah yang ditetapkan. ARAS 2: Memperdengarkan hafalan kepada guru. ARAS 3: Membaca dengan tajwid yang betul. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Kesemua pelajar telah memperdengarkan tilawah dan hafalan kepada guru. | |
TINGKATAN:3E/3F | TARIKH: 08/07/2011 (JUMAAT) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Kerja Kursus |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Ujian Tilawah Dan Hafazan |
BBM: - Salinan Surah Hafazan PMR | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menghafal surah yang ditetapkan. ARAS 2: Memperdengarkan hafalan kepada guru. ARAS 3: Membaca dengan tajwid yang betul. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Kesemua pelajar telah memperdengarkan tilawah dan hafalan kepada guru. |
Friday, 8 July 2011
Minggu Kedua Puluh Tujuh
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Tahniah! RPH telah ditulis dengan baik dan terancang. Di harap cikgu juga dpat mempamerkan RPH untuk 8/7. Terima kasih.
ReplyDelete