TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH: 02/08/2010 (ISNIN) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Cara Mandi Wajib |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Sebanyak 85% pelajar telah memperdengarkan hafalan mereka. | |
TINGKATAN:1E/1F | TARIKH:02/08/2010 (ISNIN) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq secara ringkas -Guru menceritakan kisah penghijrahan Abu Bakar bersama Rasulullah ke Madinah dan peristiwa yang berlaku di Gua Thsur -Guru menjelaskan tentang pengorbanan dan sumbangan Abu Bakar As-Siddiq - Guru menerangkan tentang perlantikan Abu Bakar sebagai Khalifah yang pertama -Guru menyatakan iktibar yang dapat diambil daripada kisah Abu Bakar As-Siddiq | TAJUK: Abu Bakar As-Siddiq |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Meneladani sifat, amalan, pemikiran Abu Bakar As-Siddiq |
ARAS 1: Menyatakan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq. ARAS 2: Menceritakan perlantikan Abu Bakar As-Siddiq menjadi khalifah ARAS 3: Menghuraikan kesan kepimpinan Abu Bakar As-Siddiq kepada perkembangan Islam dari segi politik dan agama. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar, semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. Tajuk tidak sempat dihabiskan dan akan disambung pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 03/08/2010 (SELASA) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Rukun Iman |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar, terdapat beberapa orang pelajar tidak hadir. | |
TINGKATAN: 2G/2H | TARIKH:03/08/2010 (SELASA) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan tentang pengertian doa - Pelajar memberi pendapat tentang masa yang biasa diamalkan untuk berdoa - Guru menerangkan tentang kepentingan dan adab berdoa -Guru membanding beza doa yang diterima dan ditolak -Guru menjelaskan tentang waktu dan tempat yang dimustagabkan berdoa -Pelajar memberikan pendapat tentang kesan orang yang tidak mengamalkan doa dalam kehidupan seharian | TAJUK: Doa Penyeri Kehidupan |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Insaf dan taubat mengingati kematian |
ARAS 1: Menyatakan pengertian doa dengan betu ARAS 2: Menerangkan hikmah menjaga adabketika berdoa. ARAS 3: Menerangkan akibat meninggalkan adab berdoa. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Tajuk tidak sempat dihabiskan. Tajuk akan disambung pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN:1F/1E | TARIKH: 04/08/2010 (RABU) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Rukun Iman |
BBM: - Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan Ilmu Pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN: 2A/2B/2C | TARIKH: 04/08/2010 (RABU) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan tentang pengertian doa - Pelajar memberi pendapat tentang masa yang biasa diamalkan untuk berdoa - Guru menerangkan tentang kepentingan dan adab berdoa -Guru membanding beza doa yang diterima dan ditolak -Guru menjelaskan tentang waktu dan tempat yang dimustagabkan berdoa -Pelajar memberikan pendapat tentang kesan orang yang tidak mengamalkan doa dalam kehidupan seharian | TAJUK: Doa Penyeri Kehidupan |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Insaf dan taubat mengingati kematian |
ARAS 1: Menyatakan pengertian doa dengan betu ARAS 2: Menerangkan hikmah menjaga adabketika berdoa. ARAS 3: Menerangkan akibat meninggalkan adab berdoa. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Tajuk tidak sempat dihabiskan. Tajuk akan disambung pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN: 1I/1J | TARIKH: 04/08/2010 (RABU) |
MASA: 4.00 – 5.10 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq secara ringkas -Guru menceritakan kisah penghijrahan Abu Bakar bersama Rasulullah ke Madinah dan peristiwa yang berlaku di Gua Thsur -Guru menjelaskan tentang pengorbanan dan sumbangan Abu Bakar As-Siddiq - Guru menerangkan tentang perlantikan Abu Bakar sebagai Khalifah yang pertama -Guru menyatakan iktibar yang dapat diambil daripada kisah Abu Bakar As-Siddiq | TAJUK: Abu Bakar As-Siddiq |
BBM: - Buku Teks - Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq. ARAS 2: Menceritakan perlantikan Abu Bakar As-Siddiq menjadi khalifah ARAS 3: Menghuraikan kesan kepimpinan Abu Bakar As-Siddiq kepada perkembangan Islam dari segi politik dan agama. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan agak baik. Perhatian pelajar terhadap pembelajaran agak lancar. Tajuk tidak sempat dihabiskan dan akan disambung pada kelas akan datang. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 05/08/2010 (KHAMIS) |
MASA: 11.30 – 12.40 | BAHAGIAN: PAFA |
AKTIVITI: - Guru menerangkan secara ringkas tentang bahagian yang perlu diingati pelajar - Guru menyoal soalan yang berkaitan - Pelajar menjawab dan menunjukkan bahagian yang telah dihafal | TAJUK: Cara Mandi Wajib |
BBM: -Buku Rujukan PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan |
ARAS 1: Menjawab soalan dengan betul ARAS 2: Memperdengarkan bacaan yang telah ditentukan ARAS 3: Melakukan amalan yang ditentukan | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. | |
TINGKATAN: 1F/1E | TARIKH: 05/08/2010 (KHAMIS) |
MASA: 2.00 – 3.10 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq secara ringkas -Guru menceritakan kisah penghijrahan Abu Bakar bersama Rasulullah ke Madinah dan peristiwa yang berlaku di Gua Thsur -Guru menjelaskan tentang pengorbanan dan sumbangan Abu Bakar As-Siddiq - Guru menerangkan tentang perlantikan Abu Bakar sebagai Khalifah yang pertama -Guru menyatakan iktibar yang dapat diambil daripada kisah Abu Bakar As-Siddiq | TAJUK: Abu Bakar As-Siddiq |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq. ARAS 2: Menceritakan perlantikan Abu Bakar As-Siddiq menjadi khalifah ARAS 3: Menghuraikan kesan kepimpinan Abu Bakar As-Siddiq kepada perkembangan Islam dari segi politik dan agama. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Tajuk dapat dihabiskan. | |
TINGKATAN:2G/2H | TARIKH: 05/08/2010 (KHAMIS) |
MASA: 3.25 – 4.35 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan tentang pengertian doa - Pelajar memberi pendapat tentang masa yang biasa diamalkan untuk berdoa - Guru menerangkan tentang kepentingan dan adab berdoa -Guru membanding beza doa yang diterima dan ditolak -Guru menjelaskan tentang waktu dan tempat yang dimustagabkan berdoa -Pelajar memberikan pendapat tentang kesan orang yang tidak mengamalkan doa dalam kehidupan seharian | TAJUK: Doa Penyeri kehidupan |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Insaf dan taubat mengingati kematian |
ARAS 1: Menyatakan pengertian doa dengan betul. ARAS 2: Menerangkan hikmah menjaga adabketika berdoa. ARAS 3: Menerangkan akibat meninggalkan adab berdoa. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. Tajuk dapat dihabiskan. | |
TINGKATAN:2A/2B/2C | TARIKH: 06/08/2010 (JUMAAT) |
MASA: 4.00 - 5.10 | BAHAGIAN: Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Guru menerangkan tentang pengertian doa - Pelajar memberi pendapat tentang masa yang biasa diamalkan untuk berdoa - Guru menerangkan tentang kepentingan dan adab berdoa -Guru membanding beza doa yang diterima dan ditolak -Guru menjelaskan tentang waktu dan tempat yang dimustagabkan berdoa -Pelajar memberikan pendapat tentang kesan orang yang tidak mengamalkan doa dalam kehidupan seharian | TAJUK: Doa Penyeri Kehidupan |
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: |
ARAS 1: Menyatakan pengertian doa dengan betul. ARAS 2: Menerangkan hikmah menjaga adabketika berdoa. ARAS 3: Menerangkan akibat meninggalkan adab berdoa. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Kelas berjalan dengan baik. Pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |
TINGKATAN:1I/1J | TARIKH: 06/08/2010 (JUMAAT) |
MASA: 5.10 – 6.20 | BAHAGIAN: Sirah |
AKTIVITI: -Guru menerangkan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq secara ringkas -Guru menceritakan kisah penghijrahan Abu Bakar bersama Rasulullah ke Madinah dan peristiwa yang berlaku di Gua Thsur -Guru menjelaskan tentang pengorbanan dan sumbangan Abu Bakar As-Siddiq - Guru menerangkan tentang perlantikan Abu Bakar sebagai Khalifah yang pertama -Guru menyatakan iktibar yang dapat diambil daripada kisah Abu Bakar As-Siddiq | TAJUK: Abu Bakar As-Siddiq
|
BBM: -Buku Teks -Buku Rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Meneladani sifat, amalan, pemikiran Abu Bakar As-Siddiq |
ARAS 1: Menyatakan riwayat hidup dan peribadi Abu Bakar As-Siddiq. ARAS 2: Menceritakan perlantikan Abu Bakar As-Siddiq menjadi khalifah ARAS 3: Menghuraikan kesan kepimpinan Abu Bakar As-Siddiq kepada perkembangan Islam dari segi politik dan agama. | |
REFLEKSI KENDIRI: -Sesi pembelajaran berjalan agak lancar. Tajuk dapat dihabiskan. |
Friday, 13 August 2010
Minggu Ketiga Puluh Satu
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment